Električky do Dúbravky už nejazdia

15.7.2014
0
Električky do dúbravky už nejazdia - saratovska1
Páčil sa vám článok?

Od pondelka 14. júla 2014 nejazdia električky MHD do Dúbravky. Dôvodom je rekonštrukcia električkovej trate v Dúbravke v úseku Hanulova - Pri kríži. Linky č. 4 a 5 jazdia len po zastávku Karlova Ves, náhradnú autobusovú dopravu zabezpečuje linka X5 v úseku Karlova Ves, Borská - Dúbravka, Pri kríži.

Premávka na linke X5 je počas prázdnin v pracovných dňoch v intervale 6 minút, po 19.00 h a počas voľných dní v intervale 7-8 minút. Autobusy zastavujú len na zastávkach označených tabuľkou X5, na úrovni električkovej zastávky Karlova Ves nezastavujú. Prestup medzi električkami a autobusmi X5 je na zastávke Borská. Dopravný podnik Bratislava, a.s., sľubuje vzájomné vyčkanie autobusov a električiek na prestup cestujúcich v smere do Dúbravky aj v smere do mesta.

Pre spojenie s Dúbravkou je možné využiť aj autobusové linky 83 a 84, ktoré počas prázdnin v pracovných dňoch premávajú bez obmedzenia ako počas školského roka. Výluka električiek v Dúbravke je predbežne plánovaná do konca novembra tohto roka.

Nie je vylúčené, že DPB využije podbíjacie zariadenie aj na podbitie úseku Karlova Ves - Hanulova. Tento úsek bol síce rekonštruovaný pred niekoľkými rokmi, jeho technický stav je však v súčasnosti považovaný za havarijný a električky tu jazdia obmedzenou rýchlosťou 30 km/h. Pokiaľ dôjde k podbitiu trate aj na tomto úseku, od Karlovej Vsi na konečnú zastávku Pri kríži budú môcť električky opäť jazdiť rýchlosťou 50 km/h.

Pôvodne sa mala rekonštrukcia trate začať v apríli s tým, že práce potrvajú päť mesiacov. Keďže sa začína až v polovici júla, magistrát sa bude snažiť, aby električky do Dúbravky opäť jazdili do komunálnych volieb, teda do 15. novembra 2014. Znamená to, že čas výstavby sa má skrátiť o mesiac. Náklady na opravu budú 8,272 milióna eur, pričom 85% má hradiť EÚ z kohézneho fondu, 10% zaplatí štát a 5% mesto Bratislava. Dodávateľom rekonštrukčných prác je konzorcium Metrostav, a.s., a Hans Wendel, s.r.o. & Co., k.s.

(ado)

Rekonštrukcia električkovej trate sa začala zvesením trolejového vedenia.
Foto: Martina Chudá


Článok bol uverejnený v tlačenom vydaní Bratislavských novín. © 1998-2014 Nivel Plus. Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich vydavateľ. Spravodajská licencia vyhradená.

Páčil sa vám článok?