MHD je v Bratislave najpomalšia doprava

30.9.2013
0
Mhd je v bratislave najpomalšia doprava - x13
Páčil sa vám článok?

Bratislava má za sebou ďalší Európsky týždeň mobility. Väčšina Bratislavčanov si zrejme ani nevšimla, že ich vedenie mesta pozýva vyskúšať niektorú z alternatív k používaniu auta po bratislavských uliciach. Áut neubudlo, naopak samotný magistrát len utvrdil Bratislavčana, že auto je v tomto meste stále rýchlejší dopravný prostriedok ako MHD.

Nepomohla ani možnosť jazdiť celý týždeň MHD len na vodičský preukaz. Dopravný podnik a mesto o tom akosi zabudli obyvateľov mesta vopred informovať, ak sa tá informácia k Bratislavčanovi dostala, tak nanajvýš k tomu, ktorý už MHD jazdí. A pokiaľ nemá „vodičák“, tak ho cenová úľava pre držiteľov oprávnenia viesť motorové vozidlo len naštvala.

Vedie mesta však zorganizovalo jednu osožnú aktivitu, ktorá však v konečnom dôsledku celkom nesplnila cieľ. Test, kto príde skôr v rannej špičke z parkoviska pri Ekonomickej univerzite na Hlavné námestie, vyhral cyklista (15 minút), cestujúcim v aute (20 minút), bežcom (22 minút) a cestujúci v MHD (35 minút). Posledné miesto MHD v tomto jednoduchom teste ukázalo, že bratislavskí vodiči nemajú stále dôvod nechať autá doma a voziť sa po meste autobusmi, trolejbusmi a električkami.

„MHD prišla najpomalšie aj preto, že stála v tých istých zápchach ako autá, bolo tam treba absolvovať kolóny a prestupy. Odpoveďou na to je, aby sme zavádzali v Bratislave buspruhy, lebo to môže pomôcť,“ snažil sa vysvetliť porážku MHD poradca primátora Michal Feik.

V tejto súvislosti nedá nespomenúť vlaňajší experiment, keď magistrát urobil v smere do mesta buspruh na Novom moste, Staromestskej a Štefánikovej ulici, čo spôsobilo niekoľkodňový kolaps dopravy v tejto časti mesta.

Ďalším prínosom bratislavskej samosprávy bolo „vybudovanie“ novej cyklotrasy pozdĺž Chorvátskeho ramena. Ako správne upozornili viacerí Petržalčania, nejde o žiadnu novú cyklotrasu, ale o osadenie značiek označujúcich cyklotrasu na promenáde pre chodcov, kadiaľ doteraz jazdili cyklisti aj autá, a kde sa naďalej budú zrážať chodci, cyklisti aj autá. Tento magistrátny FAKE (čítaj feik, po anglicky znamená falošný, nepravý) tak nie je žiadnym prínosom pre alternatívnu dopravu v meste, skôr len zhorší vzťahy medzi chodcami a cyklistami, ako sa to magistrátnym úradníkom podarilo na promenáde na Nábreží L. Svobodu, kde cyklotrasu namaľovali uprostred promenády pre peších.

Európsky týždeň mobility sa skončil a jediným praktickým prínosom pre cestujúcich zostala „xtrinástka“ jazdiaca po novej a jednoduchšej trase cez Suché mýto a Námestie SNP.

(ado)

Na tretí pokus jazdí náhradná linka X13 na Hlavnú stanicu jednoduchšou trasou.
Foto - Juraj Mladý


Článok bol uverejnený v tlačenom vydaní Bratislavských novín. © 1998-2013 Nivel Plus. Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich vydavateľ. Spravodajská licencia vyhradená.

Páčil sa vám článok?