Výstavba cyklomosta ide podľa harmonogramu

3.2.2012
0
Páčil sa vám článok?

Regionálna samospráva Bratislavského kraja považuje za svoju aktuálnu prioritu aj cyklotrasy a nadväzujúcu turistickú infraštruktúru. Súčasťou medzinárodnej siete cyklistických trás bude aj cyklomost ponad rieku Moravu medzi Devínskou Novou Vsou a rakúskym Schlosshofom.

Podľa predsedu BSK Pavla Freša je cena diela, ktoré ráta s podporou z eurofondov, takmer 3,11 milióna eur. Náklady na most sú rozdelené v pomere podľa štátnej hranice, čo predstavuje 62,86% na slovenskej a 37,14 na rakúskej strane. Podiel zo strany BSK predstavuje približne 1,99 milióna eur, čo pri povinnom päťpercentnom spolufinancovaní z vlastných zdrojov predstavuje 99 460 eur.

Celková dĺžka mosta aj s nájazdom je 995 metrov, šírka štyri metre. Okrem cyklistov a chodcov umožní aj prejazd malých vozidiel záchranných zložiek do hmotnosti 3,5 tony. Most bude odolný voči storočnej vode s minimálnou plavebnou výškou sedem metrov. Práce na oboch stranách hranice prebiehajú podľa harmonogramu a ich predpokladané ukončenie je koncom mája. Na projekt Cyklomost nadväzuje aj výstavba lávky pre peších a chodcov a príprava cyklotrasy pozdĺž bývalej železnej opony. Tento projekt pod názvom Za mostom by mal podporiť a zintenzívniť ponuku pre turistov na slovenskej strane.

Podľa Freša harmonogram výstavby cyklomosta nie je ohrozený. "Chodíme pravidelne na kontrolné dni. Je tam dokonca určitá časová rezerva v postupe stavebných prác. Nemám správu, že by sme termín ukončenia výstavby do 30. mája nedodržali. Jediné, čo by tomu mohlo zabrániť, je naozaj len dáke masívnejšie vyliatie rieky Morava," povedal pre TASR Frešo.

Doterajšia spolupráca medzi BSK, hlavným mestom a mestskou časťou Devínska Nové Ves dokazuje, že každý účastník sa maximálne snaží odstrániť potenciálne byrokratické problémy. "Cyklomost stáť bude a bude funkčný. Mal by sa intenzívne využívať počas celého roka. Teda aj v zime, keď na bicykle nebude vhodné počasie, no bežci tam určite budú po celý rok," dodal Frešo.

Projekt Za mostom ráta tiež s vybudovaním veľkého parkoviska, ktoré vytvorí vhodné predpoklady na pešiu aj cezhraničnú turistiku. "Veľmi dúfam, že sa do otvorenia cyklomosta podarí vyriešiť aj turistickú trasu cez lokalitu Sihoť. Tak, aby nemuseli cyklisti ísť do Devína po ceste, kde je povolená rýchlosť pre motorové vozidlá až 70 km/h a kde majú aj skúsenejší cyklisti problém bezpečne prejsť. Cez Sihoť vedú dobré turistické cesty a chodníky od nábrežia Dunaja až po Devín. Pôjde však o náročné, no zvládnuteľné administratívne, manažérske a bezpečnostné rozhodnutia, nakoľko na Sihoti sa nachádza ochranné pásmo vodných zdrojov, čističiek i studní, ktoré zásobujú pitnou vodou značnú časť Bratislavy. Tieto zdroje pitnej vody si určite zasluhujú zvýšenú ochranu, no verím, že sa nám podarí nájsť rozumný kompromis medzi bezpečnostnými predpismi a záujmami turistickej verejnosti," doplnil Pavol Frešo.

(TASR)

Páčil sa vám článok?