Nelegálne odťahovanie áut v centre mesta pokračuje

6.10.2006
Páčil sa vám článok?

Napriek rozhodnutiu Najvyššieho súdu Slovenskej republiky o tom, že odťahovanie vozidiel môže vykonávať len sama obec, alebo organizácia obcou na tento účel zriadená, v Starom Meste naďalej odťahuje autá súkromná firma.

Deje sa tak pred očami magistrátu, ktorý má vlastnú odťahovú službu, a v prítomnosti a na popud príslušníkov Mestskej polície. Hovorca Mestskej polície Peter Pleva však nepokladá takéto konanie mestských policajtov za asistenciu pri konaní, ktoré je podľa názoru Najvyššieho súdu SR nelegálne. V odpovedi redakcii P. Pleva uvádza, že v zmysle zákona o premávke na pozemných komunikáciách mestskí policajti len rozhodujú o odstránení motorového vozidla a že výkonom tohto rozhodnutia ich poveril správca komunikácie v Starom Meste a tiež mestskej časti Ružinov, a že dohody s firmou Aster, ktorá autá odťahuje, podpísali správcovia komunikácií, teda mestské časti. Jeho vyjadrenie však nevysvetľuje, prečo chodia k jednotlivým prípadom mestskí policajti spolu so súkromnou odťahovou službou.

Rovnako chýba odpoveď na otázku, podľa čoho sa pri tomto rozhodovaní mestskí policajti riadia. Z rozhodnutia Najvyššieho súdu SR, o ktorom sme viackrát písali, totiž vyplýva, že odťahovať sa majú najmä vozidlá, ktoré prekážajú premávke. Ale napríklad len na vyústení Tallerovej ulice na Štúrovu odťahové vozidlá zásadne odvážajú autá stojace vľavo od vyústenia, hoci neprekážajú, len možno bránia vo výhľade. Zato rad áut systematicky stojacich vpravo od križovatky smerom k Šafárikovmu námestiu, ktoré nielen bránia výhľadu, ale aj blokuje pravý jazdný pruh, neodťahuje nik. V listoch čitateľov sa tiež často stretávame s poukazom na to, že sa pri odťahovaní ich automobily poškodili a vybavovanie náhrady býva zdĺhavé.

Z miestneho úradu mestskej časti Staré Mesto sme nedostali odpoveď, k akému záveru po pol roku skúmania rozhodnutia Najvyššieho súdu dospeli tamojší právnici. Mesto Bratislava by, podľa Milana Vajdu z magistrátu hlavného mesta, bolo najradšej, keby autá odťahovala jedna organizácia. Neumožňuje to však zákon, ktorý delí správu o komunikácie 1. a 2. triedy, resp. 3. a 4. triedy, medzi mesto a mestské časti.

Absencia reakcie samosprávy Starého Mesta asi nie je dôležitá - ako uvádzame v Našom rozhovore na tejto strane, majitelia áut sa môžu dožadovať súdnej ochrany. Konečné rozhodnutie, ktoré už nebude možné obchádzať, môže vo veci vyniesť až ústavný súd.

Páčil sa vám článok?