O projekt TEN-T 17 musí kraj ešte zabojovať
Podľa predsedu Bratislavského samosprávneho kraja Pavla Freša musí kraj zabojovať o to, aby železničný koridor z Paríža, známy ako projekt TEN-T 17, viedol práve cez Bratislavu. Frešo ďalej uviedol, že informácie o tom, ako Európska komisia zastavila TEN-T 17, nie sú pravdivé.
Reagoval tak napríklad na vyjadrenie bratislavského mestského poslanca Jána Budaja, podľa ktorého sa projekt TENT-T presunul do druhého plánovacieho obdobia, pretože v Stuttgarte narazil na demonštráciu občanov. Výsledok podľa Budaja je, že Európska komisia odložila celý projekt.
Podľa Pavla Freša má Slovensko historickú šancu napojiť svoje železnice na hlavné dopravné koridory v Európe, v rámci ktorých sa bude riešiť aj integrovaný dopravný systém a zapojenie vlakov na území Bratislavského kraja a hlavného mesta. Rôzne nepodložené interpretácie medzinárodného projektu oslabujú podľa Freša pozíciu krajiny v projekte samotnom.
Ako informovala Tyšlerová, železničný koridor TEN-T 17 vedie z Paríža cez územie Francúzska, Nemecka, Rakúska až na Slovensko do Bratislavy. Je súčasťou tridsiatich medzinárodných európskych dopravných koridorov. Cieľom je jeho prestavba na vysokorýchlostnú výkonnú trať v celej dĺžke asi 1500 km.
(sita)