Most Apollo vodiči zatiaľ využívajú málo

6.10.2006
Páčil sa vám článok?

O dopravnom prieskume zameranom na zmeny v doprave po uvedení Mosta Apollo do prevádzky sme sa pozhovárali s vedúcim magistrátneho oddelenia dopravného plánovania a riadenia dopravy Vladimírom MIKUŠOM.

- Výsledky prieskumu ukázali, že dopravné zaťaženie Mosta Apollo nie je také vysoké, ako sme predpokladali. Sústredili sme sa na monitoring úsekov, ktoré spôsobujú problémy. Ide najmä o prepletenec medzi Einsteinovou a Bosákovou ulicou, kde sa zbieha vetva z Prístavného mosta s výjazdom z Mosta Apollo a na krátkom úseku sa opäť rozvetvujú na Dolnozemskú a Bosákovu. Zistili sme, že zaťaženie vetvy z Prístavného mosta na Dolnozemskú, resp. Bosákovu, je v špičke viac ako dvojnásobné oproti zaťaženiu od Mosta Apollo. To je v rozpore s existujúcou organizáciou dopravy, keď trasa z Mosta Apollo je riešená ako hlavný smer a vetva z Prístavného mosta ako vedľajší smer, takže paradoxne väčšie množstvo vozidiel musí dávať prednosť menšiemu množstvu.

Zmení sa na tomto mieste organizácia dopravy?

- Vypracujeme návrh, ktorý tieto skutočnosti zohľadní. Ak by sme ako hlavný smer zriadili vetvu z Prístavného mosta, ku ktorému by sa vetva z Mosta Apollo pripájala ako vedľajší smer, v spomenutom prepletenom mieste by sme už nedokázali dostať vozidlá z Mosta Apollo na Bosákovu ulicu. Toto riešenie by teda bolo možné realizovať len za cenu znemožnenia prejazdu z Mosta Apollo na Bosákovu, čo by bolo v neprospech jeho využívania. Na druhej strane sa ukázalo, že tento smer v špičke využíva len 238 vozidiel za hodinu, ktoré by zatiaľ museli využívať náhradnú trasu cez Dolnozemskú, Gettingovu a Mamateyovu ulicu. Zatiaľ sa o nijakom riešení nerozhodlo.

Aké závery priniesol prieskum na ľavej strane Dunaja?

- Plánujeme navrhnúť organizáciu na Bajkalskej ulici tak, aby na Prístavný most bol vedený len jeden jazdný pruh a v smere na Slovnaft a Prístavnú ulicu dva pruhy. V snahe odkloniť tranzitnú dopravu cez centrum a nábrežie navrhneme upraviť organizáciu cestnej svetelnej signalizácie tak, aby na križovatke v smere od Prievozskej na Košickú zelená vlna pokračovala nie do centra, ale na Most Apollo.


Zhováral sa Juraj Handzo
NÁŠ ROZHOVOR

Páčil sa vám článok?