Z Dlhých Dielov pohodlnejšie duobusmi

6.10.2006
Páčil sa vám článok?

V pondelok 4. septembra začnú na Dlhých dieloch pravidelne premávať nízkopodlažné trolejbusy, ktoré budú v časti, kde nie je trolejbusové vedenie, môcť jazdiť ako autobusy.

Samospráva hlavného mesta a mestskej časti Karlova Ves tak plní sľub obyvateľom tohto dynamického sídliska zvýšiť kvalitu cestovania a prepravnú kapacitu MHD nahradením autobusovej dopravy, ktorá nie je pre svahovitý terén práve najvhodnejšia. Dopravný podnik tu nemohol použiť veľkokapacitné autobusy, navyše prostredie bolo znehodnocované exhalátmi z výfukových plynov a hlukom. Riešenie obsluhovať túto lokalitu duobusmi je v súlade s koncepciou prijatou v územnom pláne, ktorý so zavedením trolejbusovej dopravy uvažoval už pri samotnej výstavbe sídliska Dlhé diely.

Zatiaľ tu bude jazdiť 6 kusov trolejbusov Škoda 25Tr Irisbus s pomocným diesel-elektrickým pohonom. Dopravný podnik Bratislava ich zakúpil vlani na základe verejnej súťaže, ktorú vyhrala spoločnosť ŠKODA ELEKTRIC, s.r.o., Plzeň. Cena jedného trolejbusu je 17,5 mil. Sk. Náklady na výstavbu trolejbusovej trate na Dlhé diely v dĺžke takmer 3 kilometre, vrátane výstavby meniarne pre trolejbusy, predstavujú ďalších 54 miliónov korún. Celkom teda hlavné mesto investovalo do skvalitnenia verejnej dopravy v tejto časti Bratislavy takmer 160 miliónov korún.

Kĺbový trolejbus Škoda 25Tr Irisbus vznikol vstavaním elektrickej výzbroje Škoda do autobusovej karosérie Irisbus Citelis. Prvý trolejbus, na ktorom sa realizovala homologizácia, prišiel do Bratislavy už 27. februára tohto roku. Skúšobná prevádzka bez cestujúcich sa začala v uliciach Bratislavy 30. marca. Do skúšobnej prevádzky s cestujúcimi sa duobus zaradil 1. júna na rôznych trolejbusových linkách. Do pravidelnej premávky s cestujúcimi sa zapojil pred mesiacom po schválení na prevádzku na trolejbusových dráhach a získaní technického preukazu dráhového vozidla. V auguste mohli obyvatelia hlavného mesta vyskúšať všetky nové vozidlá na trolejbusových linkách 201, 202 a 212, ale aj na autobusových linkách 37, 88 a 92. Jazdou na pomocný dieselový pohon sa otestovali vlastnosti vozidiel pri jazde mimo trolejovej stopy.

V dennej rannej špičke prepravia dve linky z Dlhých dielov okolo 1500 cestujúcich za hodinu.

Páčil sa vám článok?