Bratislava potrebuje aj siedmy most

19.5.2010
0
Páčil sa vám článok?

O dopravnej situácii v meste z hľadiska fungovania a potreby ďalšieho, siedmeho mosta cez Dunaj, sme sa pozhovárali s generálnym riaditeľom akciovej spoločnosti Metro Bratislava Vladimírom KOVALČÍKOM.

- Siedmy most zatiaľ nikto neprojektuje. Jeho potreba však vyplynula z posledných prieskumov našej spoločnosti. Cez Most Apollo sa mali motoristi pôvodne bez problémov dostať na Ulicu Vuka Karadžiča, Trnavské a Račianske mýto s napojením na severnú tangentu. Dnes nevieme z Petržalky dostať dopravné prúdy do mesta - napríklad do okolia Hlavnej stanice. Množstvo áut jazdí do mesta cez Nový most, ktorý sa už kapacitne zaplnil a v súčasnosti má priemerné denné zaťaženie 45-tisíc áut! V prípade Mosta Apollo sa rátalo s priemerom 15-tisíc áut, dnes je to už 35-tisíc áut denne a v špičke 42-tisíc. Okrem toho nájazdové rampy na diaľničnom - Prístavnom moste sú urobené zle, takže Petržalčania sú tu v špičke často zúfalí.

Ako by pomohol šiesty most ako súčasť tzv. nultého obchvatu?

- Pomohol by dostať sa do východných lokalít mesta a odľahčil by Prístavný most. Vôbec by však nepomohol z hľadiska plánovanej výstavby v podobe Južného mesta a v lokalitách Čunova, Rusoviec, Jaroviec, navyše rakúska obec Kittsee už uvoľnila asi sto nových pozemkov... A to sa ešte stále nebavíme o tom, že hlavné mesto sa raz priblíži k Bergu a Wolfsthalu, takže obyvateľov, ktorí budú cestovať z južných častí, nebudeme mať ako dopraviť do mesta. Jedinou možnosťou bude siedmy most.

Kde by mal siedmy most stáť?

- Mal by ísť súbežne s diaľnicou v Petržalke, odkloniť sa od nej, dostať sa nad tunel a potom cez kameňolom vyliezť pri Slovenskej akadémii vied a pod Šancovou ulicou by pokračoval až po Trnavské mýto.

Prečo sa s týmto mostom zatiaľ oficiálne neráta?

- Pretože do nového územného plánu nebol zakreslený a nikto nevyhodnotil otázku štvrtého bratislavského segmentu, teda dopravného riešenia od Kopčianskej ulice smerom na Rakúsko. Už dnes však všetci vieme, že v okolitých prihraničných obciach bývajú Slováci. Navyše slovenské obce sa pomaly spájajú a podľa môjho názoru bude Bratislava v rokoch 2025 až 2030 od Stupavy po Pezinok, Senec a Šamorín jedna veľká zastavaná aglomerácia.

Zhováral sa Robert Lattacher
NÁŠ ROZHOVOR

Páčil sa vám článok?