Na Trnavskej ceste to chodci i vodiči majú ťažké, na riešenie si musia počkať

4.10.2006
Páčil sa vám článok?

Doslova životunebezpečné je najmä v pracovných dňoch pre chodcov pokúšať sa prejsť na druhú stranu na Trnavskej ceste alebo pri železničnej trati smerom na Trnávku.

„Ide takmer o život,“ uvádza sa v liste, ktorý nám poslala naša čitateľka Margita Lukáčová. „Pre pších nie je možný bezpečný prechod, Ak sa chceme dostať do obchodného centra, ktorý slúži nám Ružinovčanom skutočne skvele (či už ide o Hornbach, Kiku, Ikeu, Avion, hypermarket), pri najlepšej vôli nie a nie prejsť. Varovným signálom by mali byť už sústavné kolízie áut a vlakov s občanmi. Ak sa podarí prejsť bezpečne, vždy si vydýchneme, že sa nič nestalo.“

M. Lukáčová v liste navrhuje, aby pri Martinskom cintoríne a pri železničnej trati bola zriadená cestná svetelná signalizácia, alebo aby sa vybudovalo premostenie od konečnej zastávky autobusu číslo 39 po Hornbach. Po takomto premostení by podľa jej názoru mohli bezpečne prechádzať aj mamičky s kočíkmi, invalidní občania a ostatní.

Podľa našich vlastných skúseností je tento úsek problematický nielen pre chodcov, ale aj pre vodičov áut, ktorí sa chcú dostať na Trnavskú cestu z ulice Maimiliána Hella lemujúcej Martinský cintorín či z podjazdu pod železničnou traťou z Trnávky. Rovnako sú na tom aj vodiči, ktorí sa chcú dostať na Vrakunskú cestu zo spojnice vedúcej od konečnej zastávky električiek na Ružinovskej ulici. Najmä počas pracovných dní vo všetkých týchto úsekoch musia dlho čakať, kým sa im podarí vyjsť z vedľajšej cesty na hlavnú. Pre všetky tieto dôvody sme sa zaujímali, či magistrát neuvažuje o vybavení uvedených úsekov komunikácií cestnou svetelnou signalizáciou, alebo nepripravuje iné opatrenia, ktoré by vyriešili, resp. zmiernili súčasnú nepriaznivú situáciu.

„Táto situácia nám je dlhodobo známa ako nevyhovujúca, sú navrhnuté krátkodobé i dlhodobé možnosti zlepšenia,“ povedal nám vedúci magistrátneho oddelenia dopravného plánovania a riadenia dopravy Vladimír Mikuš. „Spoločnou príčinou týchto problémov je príliš vysoká hustota premávky na Trnavskej ceste a Vrakunskej ceste. S cieľom znížiť hustotu premávky na týchto komunikáciách už dlhodobo navrhujeme prepojiť Vrakunskú cestu s Galvaniho ulicou. Preverovali sme aj možnosti zriadenia cestnej svetelnej signalizácie pri Martinskom cintoríne, a to so záverom, že podmienkou jej vybudovania sú stavebné úpravy na oboch križovatkách, t. j. podjazdu z Trnávky i vyústenia ulice Maximiliána Hella. Môžem len konštatovať, že všetky navrhované opatrenia majú charakter investície, ktorá doposiaľ nebola krytá v žiadnom rozpočte mesta.“

Na zlepšenie dopravnej situácie na problémových uliciach si teda Ružinovčania musia počkať.

Páčil sa vám článok?