Po oprave môže mať Starý most aj dve koľaje

10.12.2009
0
Páčil sa vám článok?

Dokumentáciu pre územné rozhodnutie na opravu Starého Mosta už ukončili a poslali ju zainteresovaným organizáciám na posúdenie. Projekt pre územné rozhodnutie ráta s alternatívou rekonštrukcie.

Projekt spočíva v návrhu na vybudovanie dvoch koľají pre električky a dvoch lávok pre peších a cyklistov. Starý most by teda slúžil výlučne pre mestskú hromadnú dopravu s tým, že prejazd záchranných vozidiel by bol umožnený po jednom z koľajísk. Spoločnosť Metro pokračuje v oprave mosta, nedávno bolo napríklad potrebné vypracovávať fotogrametrickú dokumentáciu spodnej stavby všetkých pilierov a opôr. Dôvod - piliere a opory mosta sú pamiatkovo chránené.

Podľa spoločnosti Metro bolo potrebné zdokumentovať aj súčasný stav spodnej stavby pred jej opravou a začiatkom stavebných prác. Hlavné mesto v spolupráci so spoločnosťou Metro začalo opravovať Starý most v apríli 2009. Oprava by mala stáť okolo 18 miliónov eur, ukončená by mala byť v roku 2010. Na opravený most by sa mohli vrátiť opäť aj autá. Mesto zvažovalo komplexnú rekonštrukciu, ktorá by stála okolo 50 miliónov eur, kritický stav mosta a finančná kríza ho však donútili zmeniť názor a pristúpiť zatiaľ len k oprave. Primátor Andrej Ďurkovský však zdôraznil, že mesto sa rekonštrukcie mosta nevzdalo. Súčasne plánuje aj obnoviť architektonickú súťaž na budúcu podobu Starého mosta.

V rámci budovania nosného systému dopravy v meste sa ráta s vybudovaním električkovej trate cez Starý most a so spojazdnením v roku 2011. Električka sa má v budúcnosti napojiť na koľajovú trať na Šafárikovom a Vajanského nábreží. Vedenie električky v Petržalke je zatiaľ predmetom diskusií. Petržalka by chcela estakádny alebo podzemný variant, mesto sa prikláňa k lacnejšiemu riešeniu v polozapustenom modeli.

(rob)
Páčil sa vám článok?