Petržalka chce niektoré ulice zmeniť na jednosmerné

2.6.2009
0
Páčil sa vám článok?

Bratislavská Petržalka plánuje v tomto roku zjednosmerniť niektoré ulice. Týmto opatrením chce aspoň čiastočne vyriešiť problém s parkovaním, ktoré má mestská časť už niekoľko rokov. V súčasnosti majú totiž vodiči k dispozícii 19-tisíc parkovacích miest, potrebovali by ich ale okolo 60-tisíc.

Ktorých ulíc by sa mala zmena dotknúť, zatiaľ nie je definitívne známe. Podľa hovorcu Petržalky Ľubomíra Andrassyho by sa táto otázka mohla vyriešiť na plánovanej verejnej diskusii, ktorú samospráva organizuje vo štvrtok podvečer v CC Centre na Jiráskovej ulici. Mestská časť však v tejto súvislosti zvažuje aj niektoré požiadavky od občanov. Tí v nedávnej elektronickej diskusii navrhli pre tento účel napríklad ulice Fedinova, Bulíkova či Belinského.

Možnosti parkovania by sa mohli zlepšiť aj rozširovaním niektorých existujúcich parkovísk. Občania sa v tejto súvislosti doteraz najčastejšie vyjadrovali o parkovacích miestach na Tupolevovej, Pifflovej či Farského ulici. Situáciu by mohlo vyriešiť aj vybudovanie parkovacích domov, mestská časť má na tento účel vytypovaných desať lokalít. Niektoré pozemky má mestská časť zverené, väčšinou sú to však mestské pozemky, podľa Andrassyho je teda spolupráca s mestom nevyhnutná.

"Mestu sme odporučili, aby pri daných pozemkoch brali do úvahy plány mestskej časti. Odporučili sme, aby ich nepredávali alebo neprenajímali za iným účelom. Primátor našu požiadavku akceptoval," povedal pre agentúru SITA Andrassy. Na otázku, či sa bude mestská časť na výstavbe parkovacích domov podieľať aj finančne, odpovedal záporne. Samospráva, či už mestská alebo miestna, poskytne "iba" pozemok. Podľa hovorcu si výstavba vyžiada spoluprácu verejného a súkromného sektora, mestská časť nebude na to vyčleňovať peniaze zo svojho rozpočtu.

V súvislosti s parkovaním sa musí v Petržalke doriešiť výstavba nových parkovacích miest v niektorých lokalitách. "Ako otvorený spor sa ukazuje konflikt medzi požiadavkami na ochranou zelených plôch a výstavbou nových parkovísk. V polemike "zeleno-dopravných“ názorov bude musieť dôjsť k širšej spoločenskej zhode," vysvetlil Andrassy.

Miestna samospráva podľa neho odmieta preferovať výstavbu pred ochranou zelených plôch určených pre voľný čas. Niektoré občianske podnety nie sú reálne, pretože stavebné úpravy by zasahovali do chránených zón, napríklad do trás plynovodných či vodovodných potrubí. Niektoré návrhy si zasa vyžiadajú vyjasnenie vlastníckych vzťahov či zmenu územného plánu.

(sita)

Páčil sa vám článok?