Časť trate by mal onedlho osviežiť zelený trávnik

6.5.2009
0
Páčil sa vám článok?

Dopravný podnik chce v nasledujúcich týždňoch na časti novej električkovej trate, ktorá vznikla v rámci rekonštrukcie Záhradníckej ulice, vysadiť sľubovaný trávnik.

Podľa predsedu predstavenstva dopravného podniku Branislava Zahradníka, bratislavský dopravca nemá s podobnou výsadbou skúsenosti a preto si bol pre rady a skúsenosti v Prahe. „Chceme aby bol trávnik na električkovej trati zasadený dobre a aby po dvoch - troch mesiacoch nevyschol,“ konštatoval. Dodal, že pracovníci podniku chcú začať s výsadbou čo najskôr, ešte v priebehu jarných mesiacov.

S úmyslom prvého zatrávneného koľajiska na území mesta prišiel dopravný podnik v roku 2008. Uviedol vtedy, že otvorený koľajový zvršok je oveľa tichší ako s panelmi. Zatrávnený povrch je navyše estetickejší a lepší pre  životné prostredie.

Druhá etapa rekonštrukcie Záhradníckej ulice pokračuje kladením kanalizácie a inžinierskych sietí. Celá stará časť ulice v úseku Miletičova - Líščie Nivy je rozkopaná - autá tam jazdia obojsmerne po novej časti komunikácie. Po dokončení kladenia potrubia sa začne s opravou samotnej cesty, ktorá dostane nový asfaltový koberec, nové obrubníky i zábradlia pozdĺž celej časti ulice. Od 2. septembra 2009 sa ráta s kompletným spustením dopravy, no už od júla bude v prevádzke nová štvorprúdovka. Na jeseň budú ešte robiť terénne úpravy. Predpokladané náklady na druhú etapu rozšírenia obnovy Záhradníckej sú 1,33 milióna eur.

Prvá etapa rekonštrukcie časti Záhradníckej ulice od Miletičovej po Líščie nivy sa začala 20. mája 2008 a trvala pol roka. Pribudla nová električková trať, dvojpruhová komunikácia, chodníky, semafory a zastávky MHD. Nová komunikácia má 790 metrov, nová električková trať 729 metrov.

Novú dvojprúdovú komunikáciu začali vodiči využívať 18. novembra. Náklady na výstavbu dosiahli v prvej etape prác viac ako 4,813 milióna €.

Okrem novej cesty vybudovali bezbariérové chodníky, cestnú svetelnú signalizáciu Záhradnícka - Miletičova, Záhradnícka - Jégeho a Záhradnícka - Mraziarenská. Pribudlo tiež verejné osvetlenie a zastávky hromadnej dopravy.

Niektorí odborníci i laici kritizovali mesto za to, že rozšírenie časti ulice nerieši hustú premávku áut v tejto lokalite, pretože sa končí lievikom. Mesto reagovalo tým, že mu išlo o vytvorenie bezpečnej komunikácie.

(rob)
FOTO - Oto Limpus
Páčil sa vám článok?