Reklama bráni vo výhľade na dopravné značky

29.1.2009
0
Páčil sa vám článok?

Výstavba vonkajších reklamných zariadení sa v hlavnom meste v poslednom období rozmohla do obrovských rozmerov. Je ich veľa a nie všetky sú umiestnené podľa podmienok stanovených príslušnými samosprávami.

Na jedno reklamné zariadenie, tzv. backlight, ktoré asi pred mesiacom pribudlo pred nájazdom na Nový most na Einsteinovej ulici, nás upozornil čitateľ Peter K. z Petržalky. „Je postavený tak nevhodne, že cez neho nie je vidieť na veľkú značku označujúcu smer Centrum a Aupark, ktorá je umiestnená na okraji kruhového objazdu,“ píše.

Rozhorčene konštatuje, že pred i za ním sú ďalšie dopravné značky, od ktorých odpútava pozornosť vodičov. Navyše, v noci je zariadenie osvetlené.

Z petržalského miestneho úradu nám potvrdili, že tzv. backlight, na ktorom je názov JCDecaux, nebol postavený v súlade s povolením, ktoré stavebný úrad vydal. Miestny úrad uvádza, že spoločnosť dostala povolenie na umiestnenie reklamného zariadenia v novembri 2007 s podmienkami. Jednou z nich bolo, že backlight mal byť umiestnený tri metre od komunikácie. Túto požiadavku definoval dopravný inžinier vo svojom stanovisku k žiadosti spoločnosti. Ako podmienku osadenia ju potom premietol do rozhodnutia aj stavebný úrad.

„Pri realizácii výstavby došlo k porušeniu záväzných podmienok rozhodnutia, a preto začala mestská časť správne konanie, v ktorom sme vyzvali spoločnosť o vykonanie nápravy, zosúladenie jej aktivít s právoplatným rozhodnutím úradu,“ uvádza petržalská samospráva.

Keďže spoločnosť výzvu ignorovala a nevyužila možnosti dané v správnom konaní, bolo vydané rozhodnutie na odstránenie zariadenia, ktoré je postavené bez povolenia, resp. v rozpore s podmienkami definovanými v rozhodnutí. Petržalský miestny úrad dodáva, že rozhodnutie o odstránení zariadenia nadobudlo právoplatnosť a spoločnosť musí spomínané zariadenie odstrániť.

(rob)
FOTO - Robert Lattacher

Páčil sa vám článok?