Obyvatelia Dlhých dielov: Zvážate nás ako seno

15.1.2009
0
Páčil sa vám článok?

Mnohí obyvatelia karloveského sídliska Dlhé diely nie sú spokojní so súčasnou organizáciou mestskej hromadnej dopravy tak, ako ju zariadil Dopravný podnik Bratislava, a.s.. Kritika sa týka najmä núteného prestupovania.

Za mnohých Dlhodielčanov sa ozvala pani Vojkovičová, ktorá upozorňuje na nemeniacu sa situáciu za celých osemnásť rokov. „Práve pred osemnástimi rokmi som sa aj s rodinou presťahovala z centra mesta na Dlhé diely. Viete si vôbec predstaviť, že ešte aj dnes vidím mladé mamičky v tej istej situácii, ako som bola ja? V rukách s malým dieťaťom a druhým prváčikom sa ťahajú v preplnenom duobuse a musia prestupovať na električku, aby sa s nimi dostali do školy, k lekárovi. Je mi ich úprimne ľúto,“ píše.

Mestskému dopravcovi vyčíta, že nechce vypočuť názory cestujúcich a odkazuje mu: „Zvážate nás dolu do Karlovky ako seno z kopaníc. Sme jediná okrajová časť mesta, ktorá nemá priame spojenie s centrom,“ píše naša čitateľka.

Upozorňuje na zrušenie trasy duobusu až pod Nový most. Neobstojí podľa nej argument o súbežnej trati s električkou, pretože tá existuje aj v Rači i v Dúbravke. Plánované prepojenie Karlovej Vsi so Starými gruntami nepovažuje za šťastné riešenie, pretože ako píše, „centrum mesta, kam cestuje najviac ľudí, je trošku iným smerom“.

Generálny riaditeľ DPB, a.s., Róbert Kadnár tvrdí, že pokiaľ ide o autobusovú linku 133, robili na nej niekoľkokrát dopravné prieskumy. „V spoji reálne pokračuje k Novému mostu priemerne približne 40 cestujúcich, čo je pri počte taktov a dopravnej obsluhe sídliska zlomok,“ uvádza R. Kadnár. Trvá na tom, že zachádzanie pod most je nesystémové.

Autobusové linky v Dúbravke a Rači nekopírujú električkovú trať. Z Dúbravky smerujú cez Harmincovu, resp. Alexyho do ďalších častí mesta, kde nie je električka. Nosná kostra dopravy v Bratislave je tvorená električkovou dopravou a bude ešte viac preferovaná.

Generálny riaditeľ R. Kadnár sľúbil, že v priebehu roka nasadia do dopravy nové dvanásťmetrové nízko podlažné autobusy s pohonom CNG. „Budeme sa snažiť nájsť riešenie na spojenie Dlhých dielov s novým SND a zónou Pribinova, čo by som z hľadiska dopravnej obslužnosti považoval za zmysluplné, pretože táto linka bude využiteľná na prestup i z električky na radiále smerom do tejto silno sa rozvíjajúcej štvrti,“ konštatoval R. Kadnár a súčasne priznal, že obsluha Dlhých dielov nie je dostatočná.

(rob)

Páčil sa vám článok?