Trolejbusy sú dôležitou časťou dopravy

3.12.2008
0
Páčil sa vám článok?

Nedávny materiál o pripravovaných zmenách a nákupoch vozidiel v bratislavskej mestskej doprave vzbudil u čitateľov veľký ohlas. V diskusii na www.banoviny.sk odzneli zaujímavé názory.

Zaujímala by ma jedna otázka - odkiaľ vezme mesto tých 500 miliónov? Žeby „náhodou“ z financií pre projekt električky? A nepôjdu z toho istého balíka aj peniaze na ďalšie „nové priority“? Takže zbohom Petržalka, na električkovú trať zabudni... Vec č. 2: „Mali by to byť vozidlá dlhšie ako súčasné kĺbové s dĺžkou 18,5 metra“, takže podmienky tendra budú jasne šité pre CapaCity, ktoré „by sme chceli vysúťažiť“. Len pozor, dajte tam aj maximálnu dĺžku (odporúčam dať podmienku tendra „od 18,8 do 20 metrov“ - niečo na spôsob „busy do 11 metrov“), aby vás potom neprekvapilo napríklad to, že existujú aj kapacitnejšie a dlhšie najdlhšie autobusy na svete

~ ~ ~
Ak by bolo pravdou, že prišlo k presmerovaniu financií na projekt rýchloelektričky do Petržalky na iné projekty, znamenalo by to pozitívny signál, že si uvedomili, na čo upozorňujeme: rýchloelektrička do Petržalky dopravne nič nevyrieši, prípadne, že táto rýchloelektrička do Petržalky je ekonomicky nevýhodná a neefektívna investícia

~ ~ ~
A kedy už niekto konečne kúpi aj trolejbusy? Chápem, že autobusy a električky pokrývajú významnejšiu časť MHD, ale aj trolejbusová doprava, a to najmä z hľadiska ekológie, je významným komponentom dopravy. Nehovoriac, že najmä v zimnom období nemajú až taký problém v kopcovitom teréne so zjazdnosťou ako napríklad autobusy. Šesť duobusov, či koľko ich vlastne je, určite nepokryje požiadavku Dopravného podniku mesta Bratislavy, ani cestujúcich. A ešte sú aj kazové, keďže na sídlisko Dlhé diely už nasadzujú aj 15Tr. A ako vidno, keďže nejazdia na iných linkách, tak asi nebudú celkom v poriadku. Alebo má niekto záujem o likvidáciu trolejbusovej dopravy?
Z diskusie na www.banoviny.sk
AD: NÁKUP NOVÝCH VOZIDIEL... (BN 2008/40)

Páčil sa vám článok?