Raz možno prerobia aj byty na garáže

18.11.2008
0
Páčil sa vám článok?

Petržalčanov z Bradáčovej ulice zaskočilo, keď šikmé pásy na časti chodníka premaľovali na kolmé, ktoré však zabrali celý chodník. Z diskusie na www.banoviny.sk vyberáme.

Na fotografii to ani tak zle nevyzerá, skutočnosť je oveľa horšia. Parkovacie miesta sa totiž končia až v zalomení chodníka, a tak nie je možné medzi zaparkovanými autami prejsť na chodník k Základnej škole na Hrobákovej ulici, strednej skole a najmä k materskému centru Krtko. Stačí, že mimo vyznačených miest zaparkuje ešte jedno auto (úplne bežné) a chodec (matka s kočíkom) je nútená ísť niekoľko desiatok metrov po ceste, a to v neprehľadnej zákrute! Samozrejme, že súbežný chodník na druhej strane cesty neexistuje. Spomínaný chodník na Bradáčovej 5 vôbec nenahrádza zabratý chodník, keďže vedie úplne opačným smerom - k Materskej škole na Bradáčovej. Poslanci týmto spôsobom zrušili minimálne niekoľkým desiatkam detí bezproblémový prístup do školy.

~     ~     ~

Keď teda autá zabrali chodník, chodcom nezostáva iné, len blokovať premávku na ceste.

~     ~     ~

Ďalším krokom bude prerobenie spodných častí domov na garáže, a následne bude oproti domom vybudovaný parkovací dom s priamym vjazdom (vchodom do bytov). Chápem, že problém áut treba riešiť - ale kým sa to nevyrieši - vodiči nemôžu chcieť parkovať priamo pred dverami a musia dodržiavať zákony. Príklad z námestia v Petržalke: vodič prešiel po trávniku na chodník pre chodcov priamo k svojim dverám. Na otázku policajtov prečo, odpovedal, že na chodníku sú osadené stĺpiky. Tak mu popriali pekný deň a odišli.

~     ~     ~

Problém áut v Bratislave je výsledkom celkovej problematiky dopravy a urbanizmu. Ak sa raz pri výstavbe počítalo s piatimi bytmi na jedno parkovacie miesto, tak už je neskoro, na druhej strane, keby sa počítalo aj s jedným bytom na jedno auto, tak by skolabovala dynamická doprava ešte pred statickou, ktorá kolabuje. Horšie je, že dynamická doprava nie je od kolapsu ďaleko... Celkovo v Bratislave upadá faktor, ktorý pôsobí proti spomenutým problémom: alternatívne druhy dopravy - pešia, cyklistická a verejná osobná. Dôsledkom je onen problém áut.

~     ~     ~

Na Belinského námestí nedávno „zrevitalizovali“ chodník tak, že ho rozšírili a súčasne zrušili tým, že ho kompletne vyhradili na parkovanie kolmo, teda podobne ako tu, len s tým rozdielom, že chodník vybúrali, teda zrušili obrubníky a nanovo vybetónovali. Vzniklo tak asi 16 nových parkovacích miest.

Z diskusie na www.banoviny.sk
AD: NAMAĽOVANÉ PÁSY NA BRADÁČOVEJ... (BN 39/2008)
Páčil sa vám článok?