S kritikou obnovy Záhradníckej mesto nesúhlasí

7.8.2008
0
Páčil sa vám článok?

Kritika riešenia rekonštrukcie a rozšírenia Záhradníckej ulice zo strany čitateľov smeruje k pochybnostiam o možnom zvýšení priepustnosti okolitých križovatiek. Vzhľadom na ostatné dvojpruhové cesty tu vraj vznikne lievik.

Celý projekt by mal podľa názoru jedného z čitateľov zmysel vtedy, ak by rozšírená Ružinovská a Záhradnícka ústili do štvorpruhovej Košickej ulice. Čitateľ pripúšťa, že pozitívom je obnova ciest a električkových tratí. Medzi negatíva vraj patrí zníženie priepustnosti (kvôli novým semaforom), spomalenie električkovej dopravy (preferencia MHD vraj nie je plánovaná) a spomalenie trolejbusovej dopravy.

Podľa magistrátu pri rozširovaní Záhradníckej ulice nejde v prvom rade o zvýšenie priepustnosti samotných križovatiek. Stavba má priniesť vyššiu bezpečnosť pre chodcov i vodičov. Navyše, Ružinovská trieda bude v špičke o čosi voľnejšia najmä pre tých, ktorí schádzajú z Bajkalskej ulice na Záhradnícku.

Podľa vyjadrenia mesta, novou svetelnou signalizáciou na križovatke s Jégého ulicou sa zlepší bezpečnosť chodcov. Lepšie bude aj odbočovanie áut vľavo, predovšetkým v smere z centra mesta na Jégého ulicu, ako aj vychádzanie z tejto ulice na Záhradnícku. Zlepší sa aj prejazd cez električkovú trať, ktorá bola bez semaforov.

Rozšírenie Záhradníckej ulice v tomto uzle bude podľa mesta komfortnejšie, pretože autá prichádzajúce z Ružinova budú plynule pokračovať až k svetelnej križovatke s Jégého ulicou v dvojpruhu a bezkolízne s električkovou traťou. Tú museli doteraz križovať smerom ku križovatke s Miletičovou ulicou. Dve svetelné križovatky - Líščie nivy - Záhradnícka a Jégého - Záhradnícka, budú fungovať v režime dynamického riadenia električkovej dopravy, s preferenciou jazdy električiek.

Informácie z magistrátu hovoria, že index automobilizácie v Bratislave rastie každý rok - dnes pripadá takmer jedno auto na dvoch obyvateľov. To robí z Bratislavy jedno z najmotoristickejších miest Európy. Je to dané aj ekonomickou úrovňou obyvateľov, aj životným štýlom.

„Nemožno preto očakávať, že priepustnosť a plynulosť ciest v Bratislave bude lepšia, skôr naopak. Hlavnému mestu môže v budúcnosti pomôcť vonkajší obchvat a najmä modernizácia mestkej hromadnej dopravy a jej zatraktívnenie pre čoraz viac ľudí, ktorí vlastnia a používajú auto,“ uvádza magistrát hlavného mesta v stanovisku k riešeniu dopravnej stavby na Záhradníckej ulici.

(rob)

Rekonštrukcia časti Záhradníckej ulice sa začala koncom júna a investor - Generálny investor Bratislavy, by ju chcel dokončiť do konca prázdnin. V časti Líščie nivy - Jégého ulica chce dopravný podnik po prvýkrát položiť trávnatý povrch na koľajové podložie. Zatrávnené koľajové plochy sú bežné v mnohých väčších vyspelých mestách Európy. Aj počas augusta trvá úplné vylúčenie električkovej prepravy cestujúcich, dopravca nasadil náhradné vozidlá. V okolí stavby je obmedzená rýchlosť a chodci aj vodiči by mali na tomto úseku dávať maximálny pozor.
FOTO - Oto Limpus

Páčil sa vám článok?