Do konca roka štúdia pre električku do Petržalky

8.5.2008
0
Páčil sa vám článok?

Do konca tohto roka by mala byť spracovaná technicko-ekonomická štúdia pre nosný dopravný systém v bratislavskej Petržalke. Dohodli sa na tom na porade predstavitelia vedenia mestskej časti, zástupcovia hlavného mesta, Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR a Dopravoprojektu, a.s.

Potvrdil to petržalský starosta Milan Ftáčnik. "Štúdia by pritom mala riešiť presné trasovanie nosného dopravného systému. Či to bude úrovňové vedenie, pod zemou alebo nad zemou. Jednoducho odpovie na otázky, na ktoré dnes ešte nevieme odpovedať," povedal Ftáčnik. Na základe spomínanej štúdie bude mestská časť pokračovať v obstarávaní dvoch zonálnych plánov pre centrálnu časť Petržalky, ktorou má viesť nosný dopravný systém. "Od mesta sme dostali negatívne stanovisko, aby sme nepokračovali v obstarávaní plánov. Vzhľadom na to, že nie sú vyriešené všetky otázky súvisiace s trasovaním a vedením nosného dopravného systému," vysvetlil Ftáčnik.

Starosta zároveň predpokladá, že mestskej časti bude umožnené vyjadriť sa k trase dopravného systému. Ftáčnik potvrdil, že chcú byť pritom, svoj záujem už niekoľkokrát avizovali vedeniu hlavného mesta. "Rešpektujeme kompetencie mesta, ktoré je zadávateľom a rieši otázky dopravy. Ako mestská časť však chceme byť pritom. Veríme, že v tomto smere budeme vypočutí," uviedol starosta. Doplnil, že ako stavebný úrad budú figurovať až vo fáze konkrétnej realizácie projektu. "Tam ale budeme riešiť technické detaily a súlad projektu so všetkými normami a územným plánom. Nebudeme sa môcť ale vyjadriť ako zástupcovia občanov. Preto chceme už skôr konať ako komunálni predstavitelia, ako volení predstavitelia občanov, ktorí zastupujú záujmy mestskej časti," konštatoval Ftáčnik.

V súčasnosti nie je ešte známy konkrétny variant vedenia rýchloelektričky. Poslanci v minulom volebnom období vyjadrili podporu estakádnemu variantu, súčasné petržalské zastupiteľstvo je trocha iného názoru. Vo svojich prioritách totiž prijali stanovisko, podľa ktorého sú za také riešenie, ktoré nerozdelí Petržalku. "Nechali sme možnosť pre odborníkov, ktorí to vedia premeniť na konkrétne. Môže to byť tunelový variant, estakáda či kombinovaný variant. Záleží na tom, ako sa toho zmocní projektant. Nie sme takí rigorózni ako predchodcovia," uviedol starosta. Mestská časť sa vyjadrí definitívne k variantu až po predložení konkrétneho projektu. "Definitívne nie sme povedali tomu, čo by vytváralo bariéru v tom území. Podobne ako diaľnica na Einsteinovej," dodal.

Súčasťou nosného dopravného systému je aj rekonštrukcia Starého mosta. Mesto na túto predmetnú časť stavby uzatvorilo zmluvu s víťazom tendra, spoločnosťou Alfa 04 Bratislava, a.s., 15. februára tohto roka. Na základe tejto zmluvy bude dodaná kompletná dokumentácia pre územné rozhodnutie do 15. júla. "Ďalšie stupne projektovej dokumentácie budú podľa uzavretej Rámcovej zmluvy z 15. februára s tým istým zhotoviteľom do šiestich mesiacov od zadania zákazky," informoval splnomocnenec primátora pre dopravné systémy Tomáš Fabor. Podľa neho je pre zadanie zákazky na ďalšie stupne projektovej dokumentácie potrebné v prvom kole právoplatné územné rozhodnutie, ktoré bude vydávať mestská časť Petržalka. Následne sa vydá stavebné povolenie, ktorého gestorom bude Bratislavský samosprávny kraj.

(sita)

Páčil sa vám článok?