Obmedzenie rýchlosti nič neprinesie

4.4.2008
0
Páčil sa vám článok?

V tlači sa objavil pomerne nenápadný článok o realizovaných zmenách na štátnej ceste medzi bratislavskou mestskou časťou Lamač a Záhorská Bystrica.

Pred spomínanou zmenou bolo možné v úseku od Krematória, kde bola osadená dopravná značka označujúca koniec obce, až po začiatok Záhorskej Bystrice využívať komunikáciu ako cestu I. triedy, t. j. bolo možné bez akýchkoľvek problémov rozbehnúť sa na povolených 90 km/h.

Z dôvodu, pre mňa nie celkom pochopiteľného, je dopravná značka označujúca koniec mesta Bratislava osadená až za mestskou časťou Záhorská Bystrica v smere do Stupavy. To znamená, že na celom úseku štátnej cesty je povinnosťou dodržiavať rýchlosť 60 km/h. Mimochodom, po prijatí novely zákona to bude iba 50 km/h. Dôvodom na zmenu, bolo vraj nedodržiavanie rýchlosti pred Krematóriom.

Typické pre Slovensko. Namiesto merania, sankcionovania vodičov nedodržujúcich rýchlosť na cca 200-metrovom úseku, „odborníci“ vymyslia a uvedú do života riešenie, ktoré okrem príjmu do štátneho rozpočtu neprinesie prakticky nič a z pohľadu šoférov bude jazda týmto úsekom stresujúca. Ani ja nevidím skutočne zmysel ísť 60 km/h na širokej, prakticky vodorovnej ceste, s miernymi zákrutami.

Keďže poznám slovenských vodičov, rýchlosť na celom úseku sa určite nebude dodržiavať, bude dochádzať k oveľa väčším kolíznym situáciám, pretože sa nájde vždy nejaký nedočkavec, ktorý nevydrží vliecť sa za autom idúcim podľa predpisov.

Navyše, ani samotné značenie nie je šťastné. Z hľadiska vyhlášky je, predpokladám, správne, ale na základe bežnej praxe si vodič nie je istý, či sa mesto náhodou nekončí, tak ako v minulosti, pri Krematóriu. Môže sa domnievať, že niekto dopravnú značku odcudzil. To isté platí aj pri vjazde či výjazde zo Záhorskej Bystrice.

Nie sme takí vychovaní, aby sme tak, ako napríklad v Rakúsku išli obmedzenou rýchlosťou dovtedy, kým nám dopravná značka neumožní ísť inak.

Domnievam sa, že kompetentné orgány opäť vybrali pri riešení pomerne jednoduchého problému asi jeden z najhorších variantov. Ak to aj nebolo hlavným cieľom, normálny šofér si pomyslí, že niekomu išlo hlavne o výber pokút.

Ing. Peter Gábriš, Bratislava
LIST ČITATEĽA

Páčil sa vám článok?