Na Tomášikovej obrusovali novo položený asfalt, bolo to však celkom opodstatnené

3.10.2006
Páčil sa vám článok?

Po tom, čo sme v predposlednom vydaní novín informovali o plánovanom dokončení rekonštrukcie Tomášikovej ulice a spojazdnení cestnej svetelnej signalizácie, nás čitateľ upozornil na zvláštne dianie na tejto ulici.

„Keďže z bytu vidím priamo na spomínanú oblasť, priebežne som sledoval všetky práce a zistil som zaujímavý postup,“ napísal nám. „Trošku mi to pripomenulo Kocúrkovo. Posúďte sami: v sobotu a v nedeľu (24. - 25. septembra) bola odstránená stará vrstva asfaltu, v pondelok a v utorok sa nedialo nič, v stredu a vo štvrtok (28. - 29. septembra) bol položený krásny nový asfalt, v piatok (30. septembra) prišla partia v bielej dodávke a ešte panenský asfalt začali rozbrusovať. Teraz by sa hodila replika z nemenovaného filmu: Kde asi soudruzi z NDR udělali chybu?“

~ ~ ~

S podnetom čitateľa, ktorý svoj e-mail doplnil aj digitálnou fotografiou, sme sa obrátili na vedenie mestskej organizácie Generálny investor Bratislavy (GIB), ktorá je investorom rekonštrukcie. Námestníčka riaditeľa GIB Dana Zálešáková nás ubezpečila, že dôvodom rozbrusovania ešte „panenského asfaltu“ na Tomášikovej ulici 30. septembra nebolo napraviť chybu „soudruhů z NDR“, ako vtipne poznamenáva náš čitateľ, ale malo závažnú opodstatnenosť. Ako nám povedala, v spomenutý deň pracovníci firmy NOPE Bratislava, ktorá je zhotoviteľom celého systému cestnej svetelnej signalizácie na Tomášikovej ulici, rezačkou asfaltu zarezávali drážky do asfaltového povrchu, do ktorých vkladali indukčné slučky (snímače) a zárezy následne vyplnili špeciálnym asfaltovým tmelom. „Je to obvyklý technologický postup, nevyhnutný pri dynamicky riadenej cestnej svetelnej signalizácii,“ konštatovala D. Zálešáková. „Indukčné slučky - snímače sa ukladajú tesne pod povrchom asfaltu do hĺbky 5 až 8 centimetrov. Na základe informácií získaných z týchto snímačov je umožnené dynamické riadenie dopravy v križovatke a sčítavanie počtu vozidiel v jednotlivých jazdných pruhoch. Dynamické riadenie umožňuje predĺženie „zelenej“ v zaťaženejších smeroch, registrovanie prítomnosti vozidiel v jazdných pruhoch a zmenu signálnych programov svetelnej signalizácie v závislosti od požiadaviek aktuálnej dopravnej situácie na komunikácii.“

Podľa námestníčky riaditeľa GIB sa uloženie snímačov do komunikácie pred položením asfaltového povrchu neosvedčilo pre poškodenie slučiek teplom. Zároveň je dôležité umiestniť slučky v strede jazdného pruhu, aby nezachytávali vozidlá z vedľajších jazdných pruhov. Ich viditeľnosť je dôležitá aj v prípade poruchy alebo vyvolanej zmeny vodorovného značenia. „V spomínanej križovatke na Tomášikovej ulici je v súčasnosti umiestnených 12 detektorov,“ uzavrela.

Páčil sa vám článok?