Zmeny v Slávičom údolí chceli občania

21.2.2008
0
Páčil sa vám článok?

Reorganizácia dopravy v Slávičom údolie a v okolitých uliciach je dôsledkom aj požiadaviek obyvateľov, ktorí sa roky snažili o obmedzenie prejazdu áut v tejto časti Staré Mesta.

Magistrát spolu s dopravným inšpektorátom a dopravnou komisiou staromestskej samosprávy zmenili od 1. februára organizáciu dopravy na uliciach Tichá - Korabinského - Slávičie údolie a zjednosmernili ich.

Podľa predsedníčky dopravnej komisie na Miestnom úrade Staré Mesto Jany Špankovej (SDKÚ-DS) rozhodnutie o zmene nasledovalo najmä po otvorení tunela Sitina a rekonštrukcii Patrónky, keď sa dopravná situácia v tejto oblasti zlepšila a nebol dôvod na skracovanie si cesty vodičmi cez spomínané ulice. K tomuto rozhodnutiu došlo podľa nej aj na základe petície obyvateľov tejto lokality, ale aj vzhľadom na zlý stav vozovky a ohrozovanie chodcov autami.

J. Špaková pripomenula, že pôvodne na týchto uliciach bola značka zakazujúca prejazd vozidiel, no vodiči ju nerešpektovali. Rovnako sa v minulosti prijali rôzne kroky, ktoré mali pomôcť zlepšiť dopravnú situáciu, no nikdy nevyhovovali všetkým obyvateľom dotknutých ulíc. Na záverečnom stretnutí občanov zo všetkých častí došlo podľa nej k dnes platnému rozhodnutiu. Aj nové zahradenie ulice zábranou, ktoré bolo osadené 1. februára, niekto násilne odstránil.

J. Španková konštatovala, že podľa nového územného plánu má byť Tichá ulica obojsmerná a mestská spoločnosť Generálny investor Bratislavy podľa nej už v tomto zmysle pripravuje projekty. „Aj od krajského dopravného inšpektorátu sme dostali list, kde nás žiadajú, aby sme čo najskôr z Tichej ulice urobili obojsmernú komunikáciu,“ uviedla.

Zo dňa na deň to však nepôjde, pretože tomu bude predchádzať napríklad aj vykupovanie pozemkov. Dodala, že celú situáciu môže urýchliť záujem magistrátu o trolejbusové prepojenie centra mesta s Dlhými dielmi v Karlovej Vsi. Trasa MHD má viesť v budúcnosti aj cez túto lokalitu. Slávičie údolie by sa po vytvorení obojsmernej premávky na Tichej ulici podľa nej mohlo stať pešou zónou, miestom prechádzok či trás cyklistov.

(rob)

Páčil sa vám článok?