Na diaľnici treba urobiť nové výjazdy

14.2.2008
0
Páčil sa vám článok?

Podľa môjho názoru počas 32-ročného užívania diaľnice medzi Bratislavou a Trnavou sa už dávno malo začať rozmýšľať o možnosti výjazdu z upchanej diaľnice. Možnosti na to predsa sú. Len ich treba vidieť.

Predsa ponad diaľnicu vedú vedľajšie dopravné cesty s mostnými telesami. Je také ťažké navrhnúť, naprojektovať a vyhotoviť výjazd z diaľnice na určitých miestach? Sú to napríklad križovatka D1 x cesta Chorv. Grob - Bernolákovo (teraz už pri kruhovom objazde Bernolákovo) obojsmerne, odpočívadlo s motorestom Čataj v smere do Trnavy cez Veľký Grob a križovatka D1 s cestou Zeleneč - Voderady obojsmerne.

Raz som bol autobusom v Berlíne, a raz som bol autom v Kolíne v Nemecku. Tam som sa takmer na každom piatom kilometri stretol s výjazdom z diaľnice. Nech mi nikto nehovorí, že to je v Nemecku. Aj tam žijú ľudia ako u nás. Alebo u nás takí nežijú?

Vráťme sa k tým výjazdom z D1. Na týchto výjazdoch treba urýchlene popracovať, aby do budúcej letnej sezóny mohli byť zrealizované, ten prvý už aj v príprave na trojprúdovú diaľnicu, aby sa znížili náklady pri jej realizácii pri napojení na už hotový výjazd.

Odkiaľ vziať peniaze? Prerozdelením z údržby ciest. Prečo sa musí u nás jeden cestný výtlk opravovať aj trikrát? Prečo ho nestačí opraviť raz a dosť?! Musí sa diera v ceste zasypať studenou asfaltobitúmenovou zmesou, pobúchať lopatou a je to dobré? Prečo sa to robí, keď je v diere voda? Veď ten výtlk je tam o pár dní znova! Prečo sa to nespraví raz dobre!

Videl som už u nás na Slovensku dovezenú techniku z Holandska alebo z Belgicka na opravu výtlkov. Treba ich nakúpiť viac pre každú cestnú správu, dôsledne kontrolovať kvalitu vykonávaných opráv a hneď zostane viac peňazí na údržbu. A možno by stačilo len pohnúť rozumom: predsa existujú ručné motorové fukáre na vyfúkanie prachu, štrku, vody z diery v ceste, propán-butánové horáky čo používajú izolatéri na vysušenie a zohriatie výtlku a tiež aj na zohriatie zásypovej zmesi do výtlku. No a potom to skákajúcou „žabou“ utlačiť. Veď keď chcem zlepiť dve rovnaké látky, musia mať rovnakú teplotu.

Už sme zabudli, ako sa lepili defekty na dušiach áut? Takto opravený výtlk určite prežije niekoľkonásobne dlhšie ako tradične opravený výtlk lepený za studena.

Dušan Špitálsky, Ružinov
LIST ČITATEĽA

Páčil sa vám článok?