S lávkou pri Sade Janka Kráľa je problém

3.10.2006
Páčil sa vám článok?

S jednou z piatich lávok pre peších, ktoré majú premostiť Einsteinovu ulicu, sú administratívne problémy a na jej časť stále chýba stavebné povolenie, čo môže spôsobiť, že nebude vybudovaná celá.

Ide o lávku pri Sade Janka Kráľa, jednu z dvoch, ktoré premosťujú nielen Einsteinovu ulicu, ale aj súbežne vedúcu železničnú trať. Pre Petržalčanov má táto lávka zásadný význam, pretože by im mala umožniť prístup do Auparku, Sadu Janka Kráľa, na Tyršovo nábrežie a do centra mesta. S prvou časťou lávky, ktorá vedie od Sadu Janka Kráľa po objekt Ravak, nie sú problémy, iná situácia je s jej pokračovaním ponad železnicu. „Ak nezískame stavebné povolenie na túto časť lávky, budeme nútení ju vypustiť a skolaudovať len tú časť, ktorá je už vybudovaná,“ povedal nám Peter Gandl z Národnej diaľničnej spoločnosti. „Bola by to škoda, pretože Petržalčania by tak ostali odrezaní od nábrežia. O probléme rokujeme so stavebným úradom mestskej časti Bratislava – Petržalka a je stále nádej, že sa jeho stanovisko podarí zmeniť.“

Podľa P. Gandla ide predovšetkým o procesný, resp. administratívny problém, ktorý súvisí s prechodom kompetencií zo štátnej správy na samosprávu. Petržalský stavebný úrad podľa jeho slov odmieta v tejto veci konať s tým, že mu to neprislúcha. Pripomenul, že výstavba diaľničného úseku Viedenská cesta – Prístavný most (vrátane lávok premosťujúcich Einsteinovu, ktoré sú súčasťou stavby) je financovaná z prostriedkov fondu ISPA a z pôžičky Európskej rozvojovej banky (len DPH je hradená zo štátneho rozpočtu). „Ak sa sporná časť lávky nevybuduje teraz, už nikdy nebude môcť byť financovaná z prostriedkov Európskej únie,“ upozornil P. Gandl. Ako dodal, diaľnica je veľká a zložitá stavba, ktorá sa buduje na základe viacerých stavebných povolení. Okrem špeciálneho stavebného úradu pri ministerstve dopravy, pôšt a telekomunikácií sa k stavbe vyjadruje aj krajský stavebný úrad a miestny stavebný úrad, ktorý je súčasťou petržalskej samosprávy. „Je paradoxné, že najviac problémov robí miestny stavebný úrad, hoci práve mestskej časti by malo najviac záležať na tom, aby boli lávky vybudované,“ podotkol a dodal, že by bolo zlé, keby Petržalčania museli pešo prechádzať priamo cez železničnú trať.

Páčil sa vám článok?