Na dopravné stavby pôjde 74 miliónov

3.10.2006
Páčil sa vám článok?

Mesto chce v tomto roku ešte stihnúť realizovať dopravné stavby, ktoré si vyžiadajú celkové náklady 74 miliónov korún. Patria medzi ne aj dve stavby umožňujúce vytvorenie preferencie MHD na Karloveskej radiále.

Ako sme pred časom informovali, cieľom projektu zavedenia systému preferencie MHD na Karloveskej a neskôr aj na ostatných radiálach (Račianska, Vajnorská a Ružinovská) je zabezpečiť na miestach, kde sa cestné komunikácie križujú s traťami električiek, prednosť pre električky a zvýšiť tak rýchlosť cestovania mestskou hromadnou dopravou. Prvou takouto stavbou je preferencia MHD na cestnej svetelnej križovatke Botanická ulica – Študentské domovy Družba v Karlovej Vsi. Stavba rieši zriadenie cestnej svetelnej signalizácie a stavebné úpravy križovatky a električkového telesa a náklady na ňu sú 7,5 milióna korún. Rovnakému účelu má slúžiť aj umiestnenie cestnej svetelnej signalizácie na križovatke Rázusovo nábrežie - Rigeleho ulica v Starom Meste. Zámerom stavby je tiež umožniť ľavé odbočenie do Rigeleho ulice z Rázusovho nábrežia a priblížiť zastávku MHD k pešiemu priechodu. Stavebné úpravy spočívajú vo vytvorení pravého jazdného pruhu a v predĺžení pruhu na zastávky pre MHD a pre autobusy slúžiace na obhliadky mesta. S úpravou súvisia preklady podzemných sietí, úprava chodníkov a spomenutá cestná svetelná signalizácia. Náklady na túto stavbu sú 15 miliónov korún.

Ďalšou stavbou je nová cestná svetelná signalizácia, ktorá pribudne na križovatke Devínska cesta – Karloveská ulica, ktorá má zvýšiť jej priepustnosť, bezpečnosť odbočovania do Devína a bezpečnosť pohybu chodcov pri električkových nástupištiach na Karloveskej ulici. V rámci stavby sa realizujú dva jazdné pruhy na Karloveskej ulici smerom od Molecovej a jeden vyhradený pruh pre autobusy. V smere z Devína budú samostatné pruhy pre odbočenie vľavo do Karloveskej, vpravo do centra a samostatný pruh pre autobusy MHD v smere do centra, pričom sa ráta aj s otočkou pre duobusy, ktoré budú jazdiť na Dlhé diely. Stavba si vyžiada náklady 36 miliónov korún.

Ďalšou dopravnou stavbou trochu iného charakteru je vytvorenie cyklistickej trasy vo Vrakuni od križovatky Ráztočná - Hradská - Podunajská popri Malom Dunaji až po Gagarinovu ulicu. Celková dĺžka trasy je 973 metrov, jej vybudovanie si vyžiada náklady dva milióny korún.

V tomto roku by sa mala začať aj obnova televízneho dohľadu križovatiek v Bratislave. Cieľom tejto stavby je zabezpečiť aktuálne informácie o stave dopravy na komunikačnej sieti a na križovatkách zahrnutých do systému centrálneho riadenia a umožniť operatívne aktualizovať podmienky na riadenie dopravy. Prvá etapa stavby, ktorá si vyžiada 13,5 milióna korún, sa má vybudovať ešte v tomto roku. Celá stavba, ktorá bude pokračovať aj v ďalšom období, si vyžiada 50 miliónov.

Páčil sa vám článok?