Najnehodovejšie priecestie nemá závory

30.1.2008
0
Páčil sa vám článok?

Na najnehodovejšom železničnom priecestí v meste, ktoré je na križovatke ulíc Ivanská cesta a Vrakunská cesta, nie sú závory, ktoré by zvýšili na tomto kritickom a frekventovanom priecestí bezpečnosť.

Dennodenne prejde železničným priecestím množstvo áut, vlakových súprav i rušňov a aj nehôd a kolízií je tu toľko, že osadenie závor je opodstatnené. Nezriedka prechádzajú cez koľajisko v tejto lokalite aj peší, a to aj mimo cestného prejazdu. Prechádzanie je tu nebezpečné, ale chodci nemajú inú možnosť (neexistuje nadchodu, ani podchod). ŽSR priznávajú, že toto priecestie je v Bratislave najnehodovejšie.

Podľa informácií hovorkyne Martiny Pavlikovej ramená závor na železničnom priecestí na Ivánskej ceste boli odstránené približne v roku 1975 kvôli ich poškodzovaniu - lámaniu špičiek vodičmi automobilov. Železnice podľa nej určitý čas závory opravovali, no keďže poškodení neubúdalo a náklady na opravu boli vysoké, závory boli demontované. Toto železničné priecestie bolo pôvodne na dvoch jednokoľajových tratiach, ale po vytvorení dvojkoľajovej trate na úseku Bratislava - Nové Mesto a Bratislava - Ústredná nákladná stanica sa rozšíril počet koľají na tri, čo je aj súčasný stav. Podľa železníc sú všetky zabezpečovacie zariadenia pod neustálym dohľadom.

„Ak dôjde k výpadku nejakého zabezpečovacieho zariadenia, reagujeme operatívne a daná situácia sa musí riešiť okamžite. Je potrebné zdôrazniť, že doprava nikdy nie je bez kontroly. Ak sa nedá porucha odstrániť okamžite, vlaky jazdia v zasiahnutých úsekoch podľa iných pravidiel ako zvyčajne,“ uvádza M. Pavliková.

Informovala ďalej, že pravidelné preventívne kontroly robia ŽSR na železničných priecestiach minimálne raz za mesiac, aby sa predišlo poruchám pri mechanických zabezpečovacích zariadeniach. Raz ročne sa koná veľká revízna kontrola. Rovnako spolu so Železničnou políciou robia pravidelné kontroly dodržiavania pravidiel prechádzania cez priecestia a rešpektovania dodržiavania zastavenia pred priecestím.

„Pri vyšetrovaní príčin zrážky vlaku a auta na priecestiach sa mnohokrát zistilo, že vodič obehol celú skupinu stojacich vozidiel a vbehol priamo pod prichádzajúci vlak (aj pri správnej činnosti priecestných zabezpečovacích zariadení). I napriek sankciám (najčastejšie pokutám) je účinok týchto postihov minimálny,“ uviedla M. Pavliková.

(rob)

Páčil sa vám článok?