Dopravný podnik Bratislava, a.s., má nové logo
Dopravný podnik Bratislava, a.s., má nové logo. Stal sa ním návrh znaku, ktorý vyhral súťaž na základe hlasovania verejnosti. Nové logo vybralo predstavenstvo spoločnosti z troch návrhov, ktoré sa dostali do finále.
V prvom kole súťaže o nové logo dopravného podniku posudzovala komisia spolu 400 návrhov. Do druhého kola spomedzi nich vybrala tri návrhy. O ich osude mohla rozhodnúť bratislavská verejnosť hlasovaním do 26. novembra 2007. V druhom kole, ktoré bolo od 19. 11. do 26. 11. 2007, mohli Bratislavčania hlasovať zasielaním sms správ, internetom a poštou. Autori troch postupujúcich návrhov dostali odmenu po desaťtisíc korún a autor víťazného návrhu dostane 40-tisíc korún.
Dopravný podnik zaregistroval ochrannou známkou jedno logo ešte v decembri 2007. Išlo o logo, ktoré vyhralo v občianskej ankete. Cieľom tohto procesu bolo podľa dopravcu potvrdiť originalitu a nezameniteľnosť navrhnutého loga a možnosť jeho registrácie na Úrade priemyselného vlastníctva SR.
Nové logo by mal dopravný podnik začať používať v priebehu tohto roka, objaviť by sa malo v prvom rade na vozidlách mestskej hromadnej dopravy, na tlačovinách podniku, cestovných lístkoch a inde. Doterajšie logo podniku sa používalo približne od začiatku 90. rokov minulého storočia.
Nové logo vyplýva z modernizácie podniku, aj keď tou najzákladnejšou je obmena vozového parku. Dopravný podnik chce komunikovať po novom a dnes používané logo už podľa jeho predstaviteľov nezodpovedá nárokom na súčasný moderný dizajn.
Autorkou víťazného návrhu je mladá výtvarníčka z Bratislavy Zuzana Bárysz. Prvá várka preznačovania vozidiel MHD novým logom by sa mala uskutočniť v noci z 31.januára na 1. februára. Dopravca potvrdil, že po právnej stránke je logo nezameniteľné.
(rob)