Dopravný podnik Bratislava, a.s., má nové logo

30.1.2008
0
Páčil sa vám článok?

Dopravný podnik Bratislava, a.s., má nové logo. Stal sa ním návrh znaku, ktorý vyhral súťaž na základe hlasovania verejnosti. Nové logo vybralo predstavenstvo spoločnosti z troch návrhov, ktoré sa dostali do finále.

V prvom kole súťaže o nové logo dopravného podniku posudzovala komisia spolu 400 návrhov. Do druhého kola spomedzi nich vybrala tri návrhy. O ich osude mohla rozhodnúť bratislavská verejnosť hlasovaním do 26. novembra 2007. V druhom kole, ktoré bolo od 19. 11. do 26. 11. 2007, mohli Bratislavčania hlasovať zasielaním sms správ, internetom a poštou. Autori troch postupujúcich návrhov dostali odmenu po desaťtisíc korún a autor víťazného návrhu dostane 40-tisíc korún.

Dopravný podnik zaregistroval ochrannou známkou jedno logo ešte v decembri 2007. Išlo o logo, ktoré vyhralo v občianskej ankete. Cieľom tohto procesu bolo podľa dopravcu potvrdiť originalitu a nezameniteľnosť navrhnutého loga a možnosť jeho registrácie na Úrade priemyselného vlastníctva SR.

Nové logo by mal dopravný podnik začať používať v priebehu tohto roka, objaviť by sa malo v prvom rade na vozidlách mestskej hromadnej dopravy, na tlačovinách podniku, cestovných lístkoch a inde. Doterajšie logo podniku sa používalo približne od začiatku 90. rokov minulého storočia.

Nové logo vyplýva z modernizácie podniku, aj keď tou najzákladnejšou je obmena vozového parku. Dopravný podnik chce komunikovať po novom a dnes používané logo už podľa jeho predstaviteľov nezodpovedá nárokom na súčasný moderný dizajn.

Autorkou víťazného návrhu je mladá výtvarníčka z Bratislavy Zuzana Bárysz. Prvá várka preznačovania vozidiel MHD novým logom by sa mala uskutočniť v noci z 31.januára na 1. februára. Dopravca potvrdil, že po právnej stránke je logo nezameniteľné.

(rob)

Páčil sa vám článok?