Šiesty most bude pri Jaroveckom ramene, stavať sa však nezačne pred rokom 2015

3.10.2006
Páčil sa vám článok?

Šiesty most cez Dunaj a spolu s ním aj rozsiahle diaľničné prepojenia, ktorá majú najmä odbremeniť Bratislavu od tranzitnej dopravy a skvalitniť dopravu v meste, už na papieri existujú.

V júni 2005 dokončili technickú štúdiu stavby diaľnice D4. Jej hlavným zámerom bolo určiť trasu budúcej diaľničnej stavby, ktorá bude riešiť dopravné prepojenie existujúceho úseku diaľnice D4 s diaľnicou D1 na území na východnom okraji Bratislavy. V súčasnosti je vybudovaný úsek diaľnice D4 od hraničného priechodu Jarovce – Kittsee po diaľničnú križovatku Jarovce. Úlohou štúdie bolo vyhľadať reálne varianty diaľnice, z ktorých bude možné vybranú trasu diaľnice zakotviť do územno-plánovacích dokumentácií a rezervovať pre ňu územný koridor.

V spracovanej štúdii je trasa diaľnice D4 navrhnutá v troch variantoch. Všetky tri majú spoločný prvý úsek - od napojenia v križovatke Jarovce po križovanie s cestou I/63 pred vstupom do Bratislavy (medzi Podunajskými Biskupicami a Rovinkou). Spoločná trasa vedie severným okrajom zástavby Jaroviec, križuje Dunaj v mieste Jaroveckého ramena novým mostným objektom, ktorý bude mať spolu s nadväznými estakádami dĺžku 1900 metrov. Ďalší úsek vedie východným okrajom Podunajských Biskupíc. Za križovaním s cestou I/63 sa trasa diaľnice D4 rozvetvuje do troch variantov. Variant III, vedený na východnom okraji Bratislavy, má trasu totožnú s nultým okruhom okolo Bratislavy. Táto trasa je zakotvená v navrhovanom územnom pláne Bratislavy. Vedie západným okrajom obcí Most pri Bratislave a Zálesie a dotýka sa ochranných pásiem letiska M.R. Štefánika. Tu rešpektuje súčasné aj výhľadové zámery letiska na rozšírenie jeho prevádzky. Trasa diaľnice D4 pokračuje na západnom okraji Ivanky pri Dunaji a na diaľnicu D1 sa napája v novo navrhovanej križovatke Ivanka – sever. Navrhovaný územný plán mesta ráta s pokračovaním kapacitnej komunikácie – nultého okruhu okolo Bratislavy z križovatky Ivanka – sever ďalej po okraji Vajnor, v krížení s cestou II/502 a výhľadovo tunelom pod masívom Karpát, ktorý vyústi v blízkosti Marianky. Nultý okruh sa má v budúcnosti napojiť na diaľnicu D2 v blízkosti Stupavy.

Variant I vedie po odpojení zo spoločného úseku všetkých variantov medzi obcami Most pri Bratislave a Tomášov, ďalej potom medzi Bernolákovom a Veľkým Bielom. Na diaľnicu D1 sa napája v novej diaľničnej križovatke Bernolákovo, situovanej asi 3,5 km pred križovatkou Senec.

Variant II vedie po odpojení zo spoločného úseku až po juhovýchodnom okraji obce Tomášov, ďalej medzi obcami Tureň a Kráľová pri Senci, juhovýchodne od Senca a na diaľnicu D1 sa napája až tesne pred diaľničným odpočívadlom Čataj.

Realizácia tejto stavby, nech už bude jej konečná podoba akákoľvek, sa nezačne pred rokom 2015.

Páčil sa vám článok?