Nie je dôvod na stiahnutie Solarisov
Dopravný podnik zatiaľ neuvažuje o stiahnutí autobusov typu Solaris z prevádzky v mestskej hromadnej doprave. Podľa dopravcu na to neexistujú také vážne dôvody, aby to urobil.
Ďalší autobus Solaris horel v hlavnom meste začiatkom roka na linke 96 na Osuského ulici v Petržalke začiatkom roka 2008. V súčasnosti ho podľa predsedu predstavenstva Branislava Zahradníka skúmajú odborníci z Kriminalistického a expertízneho ústavu Policajného zboru. Zopakoval, že nešlo o požiar v motorovom priestore. Podľa predbežného zistenia z ohniska požiaru príčinou nebol skrat na elektrickej inštalácii a nedošlo ani k horeniu plynu CNG.
„Ohnisko požiaru vzniklo mimo motorového priestoru a podľa predbežných zistení bolo v blízkosti výfukového potrubia pod autobusom,“ uviedol B. Zahradník. Škoda je podľa neho malá, približne 100-tisíc korún. Znalec podľa neho nezistil také dôvody, pre ktoré by bolo potrebné Solarisy okamžite stiahnuť. Konštatoval ďalej, že s vysokou pravdepodobnosťou bude po určení príčiny prekontrolovaná ostatná flotila týchto autobusov tak, aby sa zistila bezpečnosť segmentu, ktorý bol príčinou požiaru. Solarisy podľa B. Zahradníka nehoria len v Bratislave. Dodal, že vždy je potrebné skúmať konkrétnu príčinu požiaru.
Internetový portál www.busportal.sk nedávno priniesol vyjadrenie šéfa firmy Solaris Bus & Coach Krzysztofa Olszewského pre poľský autobusový portál Infobus o požiari Solarisu v Bratislave. Podľa K. Olszewského sa v Bratislave požiare autobusov vyskytujú pomerne často.
„Skutočnosť, ku ktorej došlo 4. januára v Bratislave, nie je možné spájať s požiarom z vlaňajšieho mája. Chyba sa celkom určite nedotýkala plynovej ani motorovej inštalácie. Čo bolo príčinou požiaru, zistia až špecialisti z našej firmy a nezávislej slovenskej komisie. Vieme pritom, že všetky autobusy spĺňajú bezpečnostné normy, čo po vlaňajšej májovej udalosti potvrdila aj nemecká firma DEKRA, vydávajúca certifikáty. Na celom všetkom je však zarážajúci fakt, že v dopravnej firme, prevádzkovanej v Bratislave, dochádza k podobným udalostiam nezvyčajne často. V posledných rokoch došlo v Bratislave k požiarom viac ako 20 autobusov rôznych značiek. Dodám tiež, že jedným z prvých zdrojov informácií teraz, ako aj vlani v máji, bola jedna zo slovenských televíznych staníc. Podľa neoficiálnych informácií je jedným z podielnikov tejto televíznej stanice osoba, ktorá je taktiež podielnikom spoločnosti, ktorá vyrába autobusy v Českej republike a predáva ich, okrem iného aj na Slovensku. V celej Európe jazdí takmer 4000 Solarisov, z toho niekoľko desiatok s pohonom na zemný plyn. o.i. v Zamośc, Lublin, či Radomiu. V týchto mestách neboli nikdy poruchy tak, ako v Bratislave,“ komentuje vyjadrenie slovenských médií Krzysztof Olszewski, predseda Solaris Bus &Coach S.A.
(rob)