Mesto je s kvalitou značenia spokojné, s kritikou jeho nízkej kvality nesúhlasí

3.10.2006
Páčil sa vám článok?

V meste pokračuje obnova vodorovného dopravného značenia, ktorú realizuje firma SATES za ceny o tretinu nižšie ako predošlí dodávatelia. Niektorí čitatelia kritizujú kvalitu nového značenia, mesto kritiku odmieta.

Naša čitateľka, ktorá si neželala byť menovaná, nám okrem iného napísala: „Stačilo mi pozorovať, ako pracovníci firmy maľujú značenie na cesty a chvíľu sa s nimi porozprávať. Razom mi bolo jasné, prečo už po dvoch týždňoch napríklad na Račianskom mýte a v jeho okolí je značenie takmer zotreté alebo úplne vybledlo a o pár mesiacov ho bude treba maľovať znova. Som presvedčená, že opäť to bude určite veľmi lacno, ako nás niekto z magistrátu presvedčí. Chlapi mi okrem iného prezradili, že farby si miešajú sami. V akom pomere a s čím, to by mal preveriť nejaký odborník. Farba je netrvanlivá, po pár dažďoch sa stráca. Vrstvy sú veľmi tenké, takže stačí, aby išlo čo len o trochu frekventovanú cestu, kolesá áut či nohy chodcov čiary rýchlo zotierajú.“

Ako dodala, okrem toho bolo treba na mnohých miestach pozametať špinu a až potom striekať farbu. Zamestnanci to síce robili, ale lajdácky, takže hocikde zostal štrk či prach. Keď na takéto miesto nastriekali farbu, podľa nej ju už prvý vietor odtiaľ aj s prachom odvial. Preto položila otázku, či niekto z magistrátu kvalitu týchto prác kontroluje a kto je za to zodpovedný. „Zaujíma ho, dokedy farby na vozovkách vydržia, alebo iba počiatočná cena, ktorá môže byť síce o čosi nižšia, ako v prípade iných firiem či iných farieb, keď o pol roka bude treba robiť všetko odznova? Stačí sa pozrieť do susednej Viedne, alebo trebárs do Popradu a vzor, ako cestné značenie robiť, je po ruke.“

Vedúci magistrátneho oddelenia cestného hospodárstva Marián Blaho s kritikou nesúhlasí. „Firma, ktorá zabezpečuje obnovu vodorovného dopravného značenia v Bratislave, je na Slovensku renomovaná, pracuje na dokonalých strojoch a s kvalitnými materiálmi,“ povedal nám. „Pracovníci firmy sú vysokokvalifikovaní a celá činnosť firmy je certifikovaná. Dopravné značenie je proces obnovy funkčnosti starého značenia. Na vozovkách Bratislavy je rôznorodý povrch, ktorý reaguje na použitie farby rôzne, jeho trvanlivosť vo vzťahu k intenzite dopravy je nerovnaká, a teda porovnávať iné miesta Slovenska s Bratislavou je neprípustné. Firma dáva napriek týmto skutočnostiam štandardné záruky v trvaní 12 mesiacov. V prípade, keby došlo vinou firmy k väčšiemu oteru, je značenie v záruke obnovované.“

M. Blaho označil za neopodstatnené aj tvrdenia o použití nevhodného množstva farby a nižšej kvalite značenia. Odmietol kritiku práce firmy a zdôraznil, že ide nielen o firmu s dobrou cenou, ale aj o firmu, ktorá jediná vie v podmienkach Bratislavy takého práce zabezpečiť pri plnej garancii kvality a trvanlivosti. „Obyvateľka zrejme nevie, že Viedeň nie je vcelku značená tak ako Bratislava, že ceny s Bratislavou sú 5- až 8-násobne vyššie, že Viedeň je značená plastmi alebo inými materiálmi pre danú intenzitu dopravy vhodnejšími. Musím podotknúť, že v iných mestách pri takej intenzite dopravy ako Bratislava sa značenie obnovuje dvakrát za rok a nie je to vinou zlej práce, ale abnormálnym dopravným zaťažením.“

Páčil sa vám článok?