Čierny týždeň bratislavských električiek
S dopravnými nehodami, ktoré sa týkali električiek, sa po Novom roku akoby roztrhlo vrece. Ich vodiči však vo všeobecnosti zapríčinia len málo nehôd, väčšinou ide o zavinenie zo strany iného účastníka cestnej premávky.
Takou bola aj nehoda, ktorá sa stala v sobotu 12. januára. Osobné auto na Štefanovičovej ulice narazilo do električky číslo 2 tak nešťastne, že na vozidle sa poškodila elektroinštalácia. Tá začala dymiť v spodnej časti vozidla. Privolaní hasiči dym preventívne zneškodnili. V tom čase bolo podľa informácií z dopravného podniku v električke len málo cestujúcich a nikomu sa nič nestalo. Podľa predsedu predstavenstva dopravného podniku Branislava Zahradníka sa tak zavŕšil čierny týždeň bratislavských električiek. „Dúfam, že už sme si na celý rok vyčerpali tieto mimoriadne udalosti,“ uviedol B. Zahradník.
Začiatkom roka zahynula na električkovej trati mladá dievčina na Hečkovej ulici v smere do Rače. Pravdepodobne pri skracovaní si cesty cez koľaj ju zachytila električka, ktorú si dievča nevšimlo. S menšími zraneniami sa skončila nehoda električiek na Jurigovom námestí 9. januára. Tentoraz zlyhal len ľudský faktor, keď vodič električky počas mikrospánku narazil v rýchlosti 27 km/h do električky stojacej na zastávke.
K nepríjemnej dopravnej nehode došlo aj 10. apríla 2006, keď sa zrazili tri električky. Incident sa odohral na Nábreží arm. gen. L. Svobodu a vtedy sa zranilo 13 cestujúcich. K celému nešťastiu došlo tak, že dve električky boli odstavené na zastávke pri tuneli kvôli opravám na koľajach a prichádzajúca súprava do nich narazila. V máji roku 2006 zachytila električka 15-ročného chlapca , ktorý na následky zranení zomrel. Stalo sa to na Krížnej ulici oproti pivovaru Stein.
V Bratislave dnes jazdí približne 230 tzv. prevádzkových vozidiel a ich priemerný vek sa odhaduje na 22 rokov. Mnohé z nich sa dostali do veku po svojej životnosti a dopravný podnik ich obnovuje vo vlastných opravárenských dielňach. Hlavné mesto nemá dosiaľ nízkopodlažnú električku.
(rob)