Výsledky tendra na Starý most začiatkom februára

15.1.2008
0
Páčil sa vám článok?

Oficiálne výsledky tendra na vybudovanie nosného dopravného systému, ktorý prepojí centrum Bratislavy s Bosákovou ulicou v Petržalke, by mali byť známe začiatkom februára. Potvrdil to dnes splnomocnenec primátora pre dopravné systémy Tomáš Fabor.

Výberová komisia vybrala víťaza súťaže na projektovú dokumentáciu, ktorá poslúži pri rekonštrukcii Starého mosta a vybudovaní petržalskej trasy električkovej rýchlodráhy, spoločnosť Metroprojekt Praha sa však voči tomuto rozhodnutiu odvolala.

"Neúspešný kandidát dal námietku, komisia ju ale neakceptovala. Preto sa odvolali na Úrad pre verejné obstarávanie. Ten rozhodne, či je podaná námietka akceptovateľná alebo nie. Výsledky rozhodnutia by mali byť známe začiatkom februára," povedal Fabor.

Fabor zároveň poprel tvrdenia, že by dôvodom vylúčenia spoločnosti Metroprojekt Praha z tendra bola ponúkaná cena. Hlavné mesto stanovilo predpokladanú hodnotu zákazky bez DPH na 98 miliónov korún, dodaciu lehotu dokumentácie na 16 mesiacov. Výberová komisia nakoniec vybrala akciovú spoločnosť Metro Bratislava s partnermi, ktorá uviedla cenovú ponuku 71 miliónov korún.

Pražská firma navrhla 41 miliónov korún. Mesto už na začiatku súťaže hovorilo, že pri rozhodovaní sa bude dôraz klásť na ekonomickú výhodnosť, čiže čo najnižšiu cenu. "Cena nebola dôvodom vylúčenia. Dôvodom bolo, že česká spoločnosť nesplnila všetky požiadavky a nezdokumentovala všetky veci, o ktorých komisia rozhodla, že ich má zdokumentovať," konštatoval

Ako ďalej uviedol, sú "tri možnosti výstupov úradu." V prvom prípade môže Úrad pre verejné obstarávanie rozhodnúť, že podanú námietku od českej firmy neakceptuje. Mesto tak bude môcť oznámiť oficiálne výsledky tendra a následne podpíše s vybranou spoločnosťou zmluvu.

V druhom prípade môže úrad spochybniť rozhodnutie výberovej komisie. Takýmto krokom sa vráti do hry aj vyradená spoločnosť a tender sa bude vyhodnocovať nanovo. "Stať sa však môže aj to, že úrad zistí formálnu chybu v postupe výberovej komisie a zruší celú súťaž. Teraz však nechcem hovoriť, čo by bolo, keby nastal taký prípad," dodal Fabor.

Starý most by mal po plánovanej rekonštrukcii slúžiť najmä električkovej doprave a potrebám peších a cyklistov. Rýchla električka má po ňom premávať v rokoch 2010 až 2015, kým nebude hotový nový železničný tunel pod Dunajom. Tender na spracovanie kompletného projektu pre územné rozhodnutie, stavebné konanie aj realizáciu prvej časti nosného systému MHD od Bosákovej ulice po Šafárikovo námestie vypísalo hlavné mesto v júli minulého roka.

(sita)

Páčil sa vám článok?