Na Karloveskej by štyridsiatku mohli zrušiť

11.1.2008
0
Páčil sa vám článok?

Ako obyvateľ Kolískovej ulice na Dlhých dieloch prechádzam autom Janotovou ulicou každý deň cestou z práce. Dlhé roky bola jednosmerná ulica, čo umožňovalo bezpečne prejsť popri zaparkovaných autách.

Asi pred mesiacom bola táto ulica označená ako obojsmerná. Nanešťastie v dolnej časti stále parkujú autá pri chodníku, vďaka čomu sa na úseku cca 100 m nemajú šancu vyhnúť dve oproti sebe idúce autá. Ďalej som bol už dvakrát takmer účastníkom nehody, keďže pri príjazde zhora nie je dobre vidieť do zákruty a aj pri nízkej rýchlosti sa môžu autá čelne stretnúť.

Chcem sa preto opýtať, ako sa bude ďalej riešiť dopravná situácia na Janotovej ulici. Momentálny stav je vysoko nebezpečný kvôli neprehľadnosti a chýbajúcemu značeniu - nie sú vyznačené jazdné pruhy na ceste a vodiči si za tých x (10?) rokov zvykli jazdiť stredom cesty.

Zároveň by som sa chcel spýtať, či sa neplánujú zmeny na Karloveskej ulici. Na celom úseku platí maximálna povolená rýchlosť 40 km/h. Reálna dopravná situácia však je, že túto rýchlosť nedodržujú ani vozidlá polície (tí by mali ísť vzorom) a ani drvivá väčšina vodičov a väčšina jazdi 60 km/h už dnes.

Kedysi bol na tuto úpravu dôvod kvôli chodcom a chýbajúcej svetelnej signalizácii, či priechodom. Dnešný stav však jasne ukazuje, že každá električková zastávka v Karlovej Vsi má nadchod, podchod alebo priechod so svetelnou signalizáciou. Chodci majú možnosť bezpečne prejsť na druhú stanu vozovky a doprava je zároveň regulovaná svetelnou signalizáciou.

Chcem upozorniť aj na svetelnú križovatku na Molecovej ulici, konkrétne na druhý a tretí semafor v smere do centra mesta. V celej Karlovej Vsi boli zrušené druhé priechody pre chodcov k zastávkam električiek (napr. zastávka Tilgnerova), a preto by ma zaujímal dôvod, prečo na Molecovej ulici vznikol druhý priechod pre chodcov s vlastnou svetelnou signalizáciou. Tento semafor dosť narúša plynulosť dopravy v oblasti základnej školy a zvyšuje tým množstvo výfukových plynov v úseku (pri ZŠ).

Taktiež tretí semafor v poradí je nastavený dosť nešťastne, lebo pri plynulej akcelerácii od prvého semaforu v poradí je potrebné vozidlo na treťom spomaliť, alebo úplne zastaviť (prípadne sa rozbiehať veľmi, veľmi pomaly). Pritom by stačilo posunúť zelenú o 5-8 sekúnd skôr a doprava by bola výrazne plynulejšia - autá by nemuseli brzdiť kvôli už stojacim autám, tie by už boli preč, alebo by sa akurát rozbiehali.

Andrej Haluška, Karlova Ves
LIST ČITATEĽA

Páčil sa vám článok?