Do integrovanej dopravy zapoja aj okolité obce

30.11.2007
0
Páčil sa vám článok?

Etapa prípravy Bratislavskej integrovanej dopravy sa posunula ďalej. Dokument, ktorý nedávno vzali mestskí poslanci na vedomie, rieši možnosti koordinácie dopravnej obsluhy v rámci jestvujúcich dopravcov.

Podľa konateľa spoločnosti Bratislavská integrovaná doprava (BID) Petra Klučku dokument prináša už aj návrhy konkrétnych a presných intervalov medzi jednotlivými spojmi a stanovenie minimálnej obsluhy aj v koncových obciach v rámci samosprávneho kraja. Ak má byť integrovaná a verejná doprava vybudovaná na preferencii koľajovej dopravy, tak sa podľa neho ukazujú možnosti, kde sa dá nahradiť existujúca doprava vlakovou.

Návrh dopravného riešenia je podľa P. Klučku po prerokovaní v mestskom a samosprávnom parlamente podkladom na spracovanie jednotného projektu organizácie dopravy na území mesta a kraja. Ten by mal byť spracovaný v priebehu roku 2008. Ďalším krokom je potom prijatie spoločných tarifných a prepravných podmienok.

Už dnes sa však podľa P. Klučku riešia otázky, ktoré reagujú napríklad na veľkú individuálnu výstavbu v okrajových častiach hlavného mesta. Zainteresované strany rokujú podľa neho so starostami Vajnor a Chorvátskeho Grobu. Výsledkom by malo byť vytvorenie regionálnej linky číslo 630.

Linka by obsluhovala okolie obce a spájala by v pravidelných intervaloch územie Zlatých pieskov. Na toto prepojenie by bola použitá jednotná tarifa. Pôjde o jeden druh cestovného lístka tak, aby mohli cestujúci bez problémov pokračovať v ceste ďalej do mesta bez potreby zakúpenia si nového.

V súčasnosti je podľa P. Klučku frekventovanou a vychytenou aj oblasť okolia obce Marianky, severozápadne od Bratislavy. Dodal, že existuje aj návrh prepojenia tejto obce s Patrónkou, a to linkou číslo 321.

Základným motívom existencie BID je zatraktívnenie verejnej hromadnej dopravy v konkurencii s individuálnou automobilovou dopravou. Zavedenie integrovaného dopravného systému v podmienkach bratislavského regiónu prinesie podľa skúseností s podobne fungujúcimi systémami v mestách v okolitých krajinách niektoré výhody.

Cestujúcim jednotný cestovný doklad použiteľný vo všetkých dopravných prostriedkoch súčasných dopravcov (Dopravný podnik Bratislava, Slovenská autobusová doprava, Železničná spoločnosť Slovensko) s jednotnými tarifnými a prepravnými podmienkami. Dopravcom prinesie ekonomickejšie zhodnocovanie vlastných kapacít na širšom ucelenom priestore pri presne stanovených zmluvných podmienkach.

(rob)
Páčil sa vám článok?