Rozširovanie diaľnice možno už o dva roky

28.11.2007
0
Páčil sa vám článok?

S rozširovaním diaľnice D1 v oboch smeroch o jeden jazdný pruh na úseku Bratislava - Senec sa v štúdii rekonštrukcie ráta v rokoch 2009 až 2011. Šesťpruhový nový úsek má zmierniť kritický stav na diaľnici.

Ďalšou výhodou nového úseku bude nahradenie pôvodného, asfaltovo-betónového povrchu novou, cementobetónovou vozovkou. Dvojvrstvový cementobetónový kryt cesty je vhodnejší pri komunikáciách s veľkou intenzitou dopravy. Pribudne aj moderný informačný systém diaľnice a mimoúrovňové križovatky Triblavina a Voderady. Zámer ráta s rozdelením výstavby na niekoľko etáp. Podrobnosti budú však známe až po finančnej analýze projektu.

Vzhľad nového úseku diaľnice zmení aj výmena oceľových zvodidiel v strednom deliacom páse, ktoré nahradia v celej dĺžke bezpečnejšie betónové.  Zo stredu diaľnice má zmiznúť aj zeleň, ktorej údržba je v súčasnosti riziková tak pre pracovníkov údržby, ako aj pre samotných účastníkov premávky na diaľnici. Ráta sa so vznikom dvoch nových protihlukových stien. Jedna má byť dlhá 350 metrov a vysoká 4,5 metra, dĺžka druhej bude 1500 metrov a výška 4 metre.

Štúdia Dopravoprojektu, a.s., okrem toho ráta aj s vybudovaním štandardného diaľničného oplotenia. Aj na základe tragických dopravných nehôd sa ukázalo, že na tomto úseku diaľnice, vrátane križovatiek, je oplotenie nevyhnutné. Staré bolo zlikvidované kvôli opotrebovaniu a poškodeniu.

K rekonštrukcii osvetlenia diaľnice má prísť len na úseku v križovatke „Vajnory“ a ráta sa aj s pravdepodobným osvetlením nových vetiev tejto križovatky. Dostavba križovatky „Vajnory“ bude potrebná kvôli prepojeniu dočasne utlmeného areálu Strediska správy a údržby diaľnic s diaľnicou D1 vo všetkých smeroch. Správa sa obnovuje po sprevádzkovaní úseku D1 Mierová - Senecká.

Kapacita diaľnice na úseku Bratislava - Senec sa po 32 rokoch od jej uvedenia do prevádzky naplnila. Dopravoprojekt v štúdii uvádza, že prestavba úseku na šesťpruhový sa javí z časového hľadiska ako nevyhnutná. Očakáva sa totiž rýchle kapacitné naplnenie diaľnice na celom úseku z hlavného mesta po Trnavu. Orientačné náklady na nový úsek sú takmer 2,8 miliardy korún.

(rob)

Páčil sa vám článok?