Čo sa stalo s kamerovým systémom?

24.11.2007
0
Páčil sa vám článok?

O tom, že medzi našimi čitateľmi sa nájdu aj neuveriteľne všímaví ľudia, ktorí postrehnú aj veci, aké bežnému smrteľníkovi ani nezídu na um, svedčí aj list od jedného z nich, ktorý sa objavil v redakčnej pošte.

„Určite by zaujímalo viacerých daňových poplatníkov, ktorí sa každé ráno tlačia v preplnených a kaziacich sa autobusoch či električkách Dopravného podniku Bratislava, prečo a koľko bolo potrebné investovať do kamerového systému, používaného pri vydávaní sieťových kariet MHD,“ začína svoj list čitateľ, ktorý sa podpísal ako J. Hudec, a pokračuje otázkou, „prečo bol tento systém zrušený a kam sa posunulo nevyužité technické zariadenie, zakúpené pravdepodobne aj z rozpočtového príspevku mesta, teda aj z prostriedkov jeho dane platiacich obyvateľov.“

So žiadosťou o zaujatie stanoviska sme sa obrátili na zodpovedných v dopravnom podniku. „Dopravný podnik Bratislava, akciová spoločnosť, v roku 1994 začal vydávanie kontaktných čipových kariet, ktoré slúžili ako predplatný cestovný lístok a oprávneným osobám ako preukaz na tarifnú zľavu,“ uvádza sa vo vyjadrení, ktoré nám poskytol podpredseda predstavenstva a obchodný riaditeľ dopravného podniku Jozef Šujan.

„Na tieto čipové karty dopravca zhotovoval elektronicky fotografiu. Vzhľadom na fyzické a morálne opotrebenie týchto zariadení sa rozhodol Dopravný podnik Bratislava, akciová spoločnosť, v závere roku 2000 zmeniť systém tarifného odbavenia cestujúcich na nový, progresívnejší (bezkontaktné čipové karty bez uvedenia osobných údajov na karte). Zariadenia slúžiace na zhotovovanie fotografií po šiestich rokoch plnej prevádzky boli značne poruchové, čo si vyžadovalo zvýšené náklady na ich prevádzku, opravy a udržiavanie. Dovoľujeme si uviesť, že súčasný systém používaný od roku 2000 je ekonomicky efektívnejší. Technické zariadenie používané do roku 2000 bolo vyradené z evidencie majetku Dopravného podniku Bratislava, akciová spoločnosť, v zmysle platných predpisov.“

Zdá sa, že odpoveď obchodného riaditeľa a podpredsedu predstavenstva Dopravného podniku je jasná a nie je k nej čo dodať.

(ver)
Páčil sa vám článok?