Na Prístavnom moste nebude tretí pruh

22.11.2007
0
Páčil sa vám článok?

Vznik nových jazdných pruhov na Prístavnom moste, ktoré by zvýšili jeho priepustnosť, nie je reálny. Zmiernenie hustej premávky by si okrem motoristov želala aj polícia, ktorej situácia na moste robí čoraz väčšie starosti.

Podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Igora Chomu na základe odborných expertíz nie je možné vytvoriť tri jazdné pruhy na Prístavnom moste kvôli statike mosta.

„Máme k tomu urobené expertné statické štúdie, ktoré jednoznačne nielenže nepovoľujú urobiť tretí pruh na krajnej časti mosta, ale je v nich aj zmienka o tom, že už aj súčasný stav sa pri tejto intenzite dopravy prekračuje,“ uviedol I. Choma. Most sa podľa neho nedá technicky rozšíriť. Pokiaľ by k tomu aj došlo, tak by si to vyžiadalo obrovské finančné náklady, ktoré by sa rovnali výstavbe nového mosta popri súčasnom moste.

„Riešenie na súčasný most neexistuje, existuje riešenie výstavby nového mosta, alebo nechať odklon dopravy na diaľnicu D4, ktorá bude riešiť odklon dopravy ďalším mostom nad Dunajom,“ konštatoval I. Choma. Uviedol, že predovšetkým odklonenie tranzitnej dopravy by Prístavný most uvoľnilo. Plánované rozšírenie diaľnice D1 na úseku od hlavného mesta po Trnavu na tri pruhy v jednom smere, rieši len situáciu von z Bratislavy.

Problémom zostáva podľa neho najmä vstup do mesta, keď sa po rozšírení budú pruhy opäť zužovať do dvoch, čo situáciu Bratislavy nerieši a opäť budú vznikať zápchy. Generálny riaditeľ NDS dodal, že tranzitnú dopravu je potrebné odkloniť úplne mimo hlavného mesta na diaľnicu D4 alebo pripravovaný tzv. nultý okruh, čím by sa zlepšila aj situácia na diaľnici D1.

Okrem ministerstva vnútra a polície sa o možnosti rozšírenia jazdných pruhov na Prístavnom moste zaujímal nedávno aj magistrát. Prístavný most ako neuralgický bod vjazdu a výjazdu z hlavného mesta a diaľničného obchvatu by aj podľa požiadavky magistrátu potreboval o jeden pruh navyše. Minimálne pri výjazde vozidiel z petržalskej prípojky cez Dolnozemskú ulicu na diaľnicu v smere do Ružinova. Práve tu sa v dopravných špičkách kumulujú autá.

Lepšia situácie nie je ani v opačnom smere do Petržalky. Okolo roku 2010 bude podľa štatistík situácia v priepustnosti komunikácií v okolí a na Prístavnom moste kritická.

(rob)
Páčil sa vám článok?