K októbrovej električenke netreba nočný príplatok

21.11.2007
0
Páčil sa vám článok?

Dopravný podnik rozhodol, že električenky v nočnej mestskej hromadnej doprave budú môcť bez príplatkov využívať tí klienti, ktorí si zakúpili predplatný časový kupón do 31. októbra tohto roka.

Informácie potvrdil mestský poslanec a predseda predstavenstva DPB Branislav Zahradník (SDKÚ-DS). Podľa neho tí cestujúci, ktorí si zakúpili predplatné cestovné lístky do 31. októbra vrátane (mesačný, štvrťročný a ročný kupón), nemusia si k električenke kupovať ešte aj lístok v hodnote 22 korún. „Až do skončenia platnosti predplatného lístka cestujú bez príplatku,“ informoval B. Zahradník.

Ako ďalej uviedol, na predplatný kupón zakúpený od 1. novembra, odkedy platí nová nočná tarifa, sa už táto výhoda nevzťahuje a cestujúci si musia označovať 22-korunový lístok pri jazde nočným spojom. Dodal, že dopravca má právo zmeniť tarifu, no vedenie spoločnosti sa rozhodlo, že nebude viesť spory s verejnosťou. Toto svoje rozhodnutie považuje voči verejnosti za férové.

Dopravný podnik odštartoval od 1. júla pilotný projekt novej organizácie nočnej dopravy v meste. Prepravca skrátil intervaly spojov, zaviedol nové linky, zmenil označovanie vozidiel nočnej dopravy a na vybraných linkách posilnil ochranu cestujúcich pracovníkom bezpečnostnej služby. Pilotný projekt sa skončil 31. októbra a od novembra funguje nočná MHD s novými cenami.

Nové ceny (44 Sk a 22 Sk ako príplatok k električenke s platnosťou 90 min.) sa stretli s nevôľou cestujúcej verejnosti, ktorá to dáva na vedomie najmä prostredníctvom internetu, alebo aj občasným vylepovaním plagátikov na zastávkach MHD. Pisatelia na internete predpovedajú, že dôjde k rapídnemu zníženiu záujmu o využívanie nočných služieb bratislavským dopravcom, a to najmä na prospech taxikárov.

Prvý námestník primátora Milan Cílek (SDKÚ-DS) reagoval na kritikov nočných cien pre Bratislavské noviny tým, že podľa jeho názoru vo verejnom záujme nie je od 23.30 do 4.30 h, aby tu jazdili každých 10 minút autobusy a rozvážali ľudí po meste.

„Spustili sme pilotný projekt a ten bol úspešný,“ uviedol M. Cílek. Zaregistroval podľa vlastných slov aj kritiku na internete, no podnik sa musí riadiť širokospektrálnym prieskumom. „To je pre mňa relevantná vzorka ľudí. Pokiaľ sa ľudia nebudú voziť týmito linkami, ktoré sú vyslovene komerčného charakteru, tak sa všetko vráti do pôvodného stavu,“ dodal M. Cílek.

(rob)
Páčil sa vám článok?