Situácia v električkovom tuneli sa zhoršuje

9.11.2007
0
Páčil sa vám článok?

Vedenie Dopravného podniku Bratislava, a.s., je presvedčené, že s komplexnou rekonštrukciou v električkového tunela pod Bratislavským hradom by sa malo začať čo najskôr, najlepšie na budúci rok. Situácia v tuneli sa totiž neustále zhoršuje.

Všetko však závisí od toho, či to bude mesto považovať za jednu z priorít na rok 2008 a vyčlení na opravu potrebné financie z rozpočtu.

"Boli by sme radi, keby sa začal tunel rekonštruovať už budúci rok. Nechceli by sme dôjsť do situácie, keď nám zodpovední za bezpečnosť premávky povedia, že už sa pod ňu nepodpíšu a my budeme stáť pred tým, že rekonštrukcia nie je pripravená a bude treba zavrieť tunel z bezpečnostných dôvodov," povedal predseda predstavenstva DPB Branislav Zahradník. Podľa neho by totiž takáto situácia spôsobila vážnejšie a dlhodobejšie problémy v mestskej hromadnej doprave, najmä v západnej časti mesta.

Ako ďalej uviedol, teraz sa robí výberové konanie. Navrhnuté by malo byť stavebné riešenie, pracuje sa ešte na bezpečnostnom riešení. Do projektu by sa totiž mali zapracovať všetky únikové cesty, momentálne sa ešte nevie, či budú stačiť úniky v rámci tunela alebo budú potrebné cesty aj smerom na kopec. Podľa generálneho riaditeľa DPB Róberta Kadnára sa v súvislosti s projektom posudzuje aj statická bezpečnosť.

"Urobili sa prieskumné vrty, aby sme si boli istí, že pokiaľ postavíme novú trať a potrubie zakopeme do zeme, že nad tým všetkým nezačnú vypadávať skaly a nebude ohrozená bezpečnosť. Doterajšie prieskumy hovoria, že statika tunela je v relatívne dobrom stave," konštatoval Kadnár.

Vedenie podniku sa už niekoľkokrát vyjadrilo, že v rámci rekonštrukcie chce všetku infraštruktúru, ako aj potrubie Bratislavskej vodárenskej spoločnosti zakopať do zeme. "Kľúčové je, či vodárne budú súhlasiť s týmto návrhom, ktorý sa nám javí ako najrozumnejší, čiže trvalo umiestniť potrubie pod koľaje. Vodárne totiž tvrdia, že je to bezpečné aj v takej podobe, v akej to je dnes," uviedol Zahradník.

Dopravný podnik počíta s komplexnou opravou tunela. Vedenie v minulosti zvažovalo aspoň úpravu kritických úsekov, špecialisti v podniku však prišli k záveru, že podlažie je tak nestabilné, že zásah v jednej časti by pohol aj časťami ďalšími. Preto by sa tunel mal zrekonštruovať naraz.

V rámci prác sa okrem opravy električkových koľají, obnovy elektrických zariadení či vhodnejšieho riešenia inžinierskych sietí počíta aj s vybudovaním moderného kamerového systému na monitorovanie a reguláciou pohybu v tuneli, s osadením ďalších bezpečnostných prvkov či opravou osvetlenia. Pri rekonštrukčných prácach sa uvažuje o približne štvormesačnej výluke.

Posledná veľká rekonštrukcia sa v tuneli robila v 80. rokoch minulého storočia.

(sita)
Páčil sa vám článok?