Zrušené autobusové linky nahradia iné
Návrh novej organizácie mestskej hromadnej dopravy obsahuje zrušenie niektorých autobusových (aj električkových) liniek. Podľa dopravného podniku sa tým celková prepravná kapacita nezníži.
Napríklad v prípade zrušenia troch liniek, z ktorých každá premávala v intervale 12 minút, teda ich následný interval bol štyri minúty a nový systém ich nahrádza jednou linkou premávajúcou v intervale tri minúty, to nie je kapacitné zhoršenie. Častejší je príklad, keď napríklad tri linky sa na dlhom, koncovom úseku svojej trasy zbiehali v nerovnakých intervaloch (10, 12 a 15 minút). Linky s nerovnakým intervalom nie je možné zharmonizovať, teda ich vzájomný interval bol v priebehu hodiny rôzny, až do 10 minút, nerovnomerné rozkladanie cestujúcich spôsobovalo zhlukovanie vozidiel, pričom často prichádzali aj tri autobusy naraz a znova 10 minút žiadny. Ak sa takéto tri linky nahradia jednou linkou premávajúcou v intervale napríklad troch minút, z pohľadu ponúkanej prepravnej kapacity cestujúci bude čakať maximálne štyri minúty, nie 10 minút.
Zrušené majú byť linky s najhorším intervalom, ktoré sú najneefektívnejšie a ktoré boli zároveň aj najmenej vyťažované a svojou trasou sa najviac prepletali cez Petržalku. Nový systém vychádza zo snahy vytvoriť či vybrať čo najpriamejšie a najrýchlejšie linky, o ktoré bol aj doteraz najväčší záujem. Pri týchto linkách sa aj zlepší ich interval, napríklad v prípade linky 93 a 94 zo šiestich minút na tri minúty, v prípade linky 95 z ôsmich minút na tri minúty.
Kapacita dopravy z Petržalky sa zvýši o dve percentá, v špičke bude prepravovaných cez päť mostov cez Dunaj v priemere o 288 cestujúcich viac ako doteraz.
Napriek tomu, že sa zvýšia prepravné výkony, Dopravný podnik Bratislava dosiahne úsporu. Zmenou organizácie dopravy, napriamením liniek, znížením kapacity na málo vyťažených úsekoch dôjde zároveň k zníženiu dopravných výkonov v autobusovej doprave o asi 500-tisíc vozokilometrov, čo predstavuje zníženie finančných prostriedkoch v priamych prevádzkových nákladov o asi 15 až 19 miliónov korún ročne.