Schvaľovanie podoby električkovej trate do Petržalky podľa všetkého potrvá dlho

3.10.2006
Páčil sa vám článok?

Zámer prepojenia Petržalky s centrom prostredníctvom električkovej trate od Janíkovho dvora cez Starý most po Štúrovu ulicu sa zdrží pre ďalšie úradnýé procedúry, s ktorými sa pôvodne nerátalo.

Zámer je predmetom štátnej expertízy na ministerstve výstavby a regionálneho rozvoja. Podľa našich informácií ministerstvo životného prostredia požaduje vypracovanie analýzy jeho environmentálnych dosahov, čo si vyžaduje vykonať celý rad zdĺhavých a náročných administratívnych úkonov. Podľa niektorých názorov je táto požiadavka ministerstva paradoxná, pretože električková doprava je nesporne oveľa šetrnejšia k životnému prostrediu ako existujúca autobusová doprava. Bez spomenutých administratívnych úkonov nie je možné projekt posunúť bližšie k jeho realizácii, ani rozhodnúť o jeho definitívnej podobe.

Pripomeňme, že zámer ráta s troma variantmi výškového vedenia trasy v úseku od Janíkovho dvora po Bosákovu ulicu, v zostávajúcej časti trasy je výškové vedenie riešené v jednom variante. Tri varianty navrhujú vedenie trate po estakádach, po povrchu alebo polozapustené v zemi. Prvý variant ráta s vedením trate v úseku medzi zastávkou Janíkov dvor a zastávkou Einsteinova na estakáde, v úseku od zastávky Einsteinova po breh Dunaja má byť vedená ako povrchová v uličnom priestore Jantárovej cesty, od Starého mosta po koniec úseku v križovatke Jesenského - Štúrova trať má viesť po povrchu. Druhý variant ráta s tým, že trasa povedie v celej svojej dĺžke po povrchu, tretí ráta s jej čiastočným zapustením pod úroveň terénu v úseku Janíkov dvor - Bosákova.

Kým sa neskončia spomenuté administratívne procedúry, nebude možné ani rozhodnúť, ktorý variant zámeru sa napokon bude realizovať. Na toto rozhodnutie sú viazané aj niektoré významné investičné zámery na území v susedstve plánovanej trate, ktorých realizácia sa kvôli tomu tiež odďaľuje.

Páčil sa vám článok?