Jeden jazdný pruh treba vyčleniť MHD

10.10.2007
0
Páčil sa vám článok?

Nedávno som v novinách čítal článok o zmene organizácie dopravy na Prístavnom moste, v ktorom autor navrhoval využiť aj odstavný jazdný pruh ako tretí jazdný pruh pre automobilovú dopravu.

Myšlienka je to dobrá, navrhoval by som však „odstavný“ jazdný pruh vyhradiť pre mestskú hromadnú dopravu. Pri takomto riešení by nehrozilo preťaženie mosta, s ktorým autor uvažoval pri prípadnom súbehu plného zaťaženia mosta autami a dvoma vlakovými súpravami.

V praxi by to znamenalo, že v mieste, kde sa mení počet jazdných pruhov z Dolnozemskej cesty, resp. z Bajkalskej ulice na Prístavný most by sa priebežný jazdný pruh zmenil na pripájací a opačne a z takto vytvoreného nového pripájacieho pruhu by plynulo pokračoval jazdný pruh vyhradený pre MHD. Pri zjazde z mosta by sa autobusy pripojili do pôvodných priebežných jazdných pruhov. Týmto riešením by sa okrem iného eliminovali meškania prostriedkov hromadnej dopravy.

V budúcnosti, po sprejazdnení všetkých jazdných pruhov na Prístavnej ulici, by sa malo zakázať odbočenie z Dolnozemskej cesty a Bajkalskej ulice na Prístavný most pre všetku individuálnu dopravu (povolený by zostal prejazd iba pre MHD). Nazdávam sa, že Prístavný most je predovšetkým diaľničný most, a keby sa robil seriózny prieskum, zistilo by sa, že prevažná väčšina vozidiel z Petržalky schádza na Bajkalskú ulicu a opačne.

Pripojenie na diaľnicu D1 z Petržalky by bolo možné cez most Apollo s odbočením na Prístavnú ulicu a kruhovú križovatku na úrovni Bajkalskej cesty. Pripojenie na diaľnicu D2 z Bajkalskej ulice by bolo možné cez Prístavnú ulicu a most Apollo.

Ivan Horský, Bratislava
LIST ČITATEĽA

Páčil sa vám článok?