Prípravy nosného systému MHD pokročili
Verejnú súťaž na projekt, podľa ktorého by sa mala postaviť prvá časť električkovej trate do Petržalky na úseku Bosákova ulica - Šafárikovo námestie, uzatvoril magistrát v druhej polovici septembra. O doterajšom priebehu súťaže sme sa pozhovárali s dlhodobo uvoľneným poslancom mestského zastupiteľstva pre dopravné systémy Tomášom FABOROM (SDKÚ-DS).
- Súťažné podklady si do termínu prevzalo osemnásť uchádzačov, z nich dvaja nám predložili ponuky na projekt. V prvom prípade ide o jeden samostatný subjekt, v druhom sú združení viacerí záujemcovia. Najskôr musíme posúdiť všetky predložené dokumenty a podklady, či uchádzači splnili všetky podmienky. Potom budeme vyhodnocovať samotné projekty podľa daných kritérií.
Kedy budú známe výsledky verejnej súťaže?
- Pokiaľ ide o oznámenie výsledkov súťaže, nevieme to dnes ešte presne povedať. Zákon o verejnom obstarávaní má svoje pravidlá a celý proces je dosť komplikovaný.
Ktoré kritérium bude pri výbere víťaza rozhodujúce?
- Zákon je v tomto jednoznačný. Keďže ide o služby, rozhoduje cena.
Kedy by sa projekt prvej etapy trate mohol začať realizovať?
- Pokiaľ ide o termín realizácie projektu, tak do roka by mohlo byť stavebné povolenie na svete. Samozrejme, ak sa nevyskytnú žiadne problémy. No a hneď potom sa môže začať stavať.
Podmienkou výstavby prvej časti električkovej trate je rekonštrukcia Starého mosta. Poznáte už rozsah opravy mosta?
- Zatiaľ vieme, že piliere mosta sa, našťastie, budú dať použiť, pretože ich vylepšia injektážami. Každý nový pilier v takej rieke ako je Dunaj by nás totiž stál miliardu. Vieme aj to, že cestná časť mosta je vo veľmi zlom stave a jej demontáž bude stáť obrovské peniaze. Naopak, železničná časť mosta je relatívne dobrá, ale to potvrdí až projekt. Okrem toho treba most zdvihnúť o
Zhováral sa Robert Lattacher
NÁŠ ROZHOVOR