Cyklistické trasy v meste pribúdajú, ale pomaly
Deň bez áut je podujatím, ktoré je príležitosťou na zamyslenie, ako pomôcť vyriešiť čoraz neúnosnejšiu situáciu na cestách spôsobenú nekontrolovateľným rozvojom automobilizmu. Jednou z alternatív je cyklistická doprava.
Podľa najnovších dostupných údajov je na území mesta Bratislavy v súčasnosti vybudovaných dovedna
Bratislavský úsek moravskej cyklistickej cesty, ktorá na území mesta vedie z Devínskej Novej Vsi cez Devín na Nábrežie gen. L. Svobodu a končí sa pod Novým mostom,, meria
Okrem toho je v meste
V roku 2001 prešla správa a údržba hlavných trás pod správu mestskej organizácie Správa telovýchovných a rekreačných zariadení (STaRZ). Jednotlivé trasy boli v roku 2005 prevzaté spolu s ďalšími trasami navrhnutými občianskym združením BicyBa do návrhu územného plánu mesta Bratislavy. Hlavné mesto Bratislava zaradilo budovanie cyklotrás do svojho programu priorít a rozvoja na roky 2004-2006. V rámci neho bolo na cyklotrasy vyčlenených 16,2 mil. korún. Podľa údajov občianskeho združenia BicyBa tvorila cyklistická doprava v roku 2006 1,6 percenta objemu dopravy na území mesta Bratislava.
Budovanie cyklotrás v Bratislave napreduje pomaly, pretože sa na ne nevyčleňuje dostatok finančných prostriedkov. V porovnaní s investíciami do iných foriem dopravy sú trasy pre cyklistov na okraji záujmu.
Na mape sú červenou farbou znázornené existujúce cyklistické trasy, oranžovou navrhované trasy.
(juh)
MAPA – STaRZ