Problémy s parkovaním v Bratislave sa rozširujú

15.6.2007
0
Páčil sa vám článok?

Ešte donedávna bol problém statickej dopravy, teda parkovania, problémom výsostne staromestským, dnes sa stáva problémom celomestským a čaká riešenia, okrem iného reguláciu individuálnej dopravy.

Vyplýva to z informácií riaditeľky sekcie dopravy bratislavského magistráty Tatiany Kratochvílovej. „Nie je možné vyhovieť dopytu po priestore na parkovanie, pretože so životnou úrovňou rastie aj počet motorových vozidiel a nároky na dopravný priestor by mohli potlačiť ďalšie funkcie mesta. Mesto je v prvom rade priestorom na bývanie, na zachovanie jeho charakteru je potrebné primerane regulovať nárast individuálnej dopravy.“

V meste je dnes registrovaných okolo štvrťmilióna vozidiel a podľa štatistík doň denne prichádza ďalších 140-tisíc. V meste sa odhaduje ročný prírastok automobilov 7- až 10-tisíc. Na jeden automobil pripadne podľa odhadov 1,75 človeka, kým za socializmu sa predpokladal pomer dramaticky iný - 1:5. Veľké množstvo parkovacích miest (napríklad pri Interi) padlo za obeť zahusťovaniu mesta. Počet parkovacích miest nikto nepozná, zrátaný je len ich počet v centre - je ich okolo 2800, čo je menej ako v Žiline či Košiciach.

Rovnako ako T. Kratochvílová poukazuje aj prvý námestník primátora Milan Cílek na potrebu zlepšenia hromadnej dopravy, aby sa odľahčila dynamická a statická doprava. M. Cílek realisticky hovorí o tom, že prechod majiteľov automobilov na verejnú dopravu je zdĺhavý.

T. Kratochvílová zasa hovorí, že nový územný plán ráta s troma záchytnými parkoviskami - Petržalka - juh, Lamačská brána a Shopping park Avion, kde by mali vyrásť nové parkovacie domy. Všetky tieto miesta ležia na osi nosného dopravného systému. Kým však bude použitie vlastného auta lacnejšie, presnejšie, zdravšie a predovšetkým bezpečnejšie ako cesta prostriedkom hromadnej dopravy, problém statickej dopravy sa nevyrieši.

Gustav Bartovic
Páčil sa vám článok?