Unavený počas práce? Vďaka týmto tipom budete opäť fit

13.9.2022

Zdroj: fizkes/Shutterstock.com

Páčil sa vám článok?

Cítite sa v práci často unavení, nesústredení a bezmocní? Mali by ste to lepším spánkom, zdravou výživou a väčším pohybom čím skôr zmeniť.

Vďaka našim tipom sa vám to podarí bez veľkej námahy a budete v každodennom kancelárskom živote konečne fit a plní energie

Pripravte si zdravé jedlo do práce bez starostí

Jedna z najdôležitejších rád proti únave v práci je, dbať na to, aby ste jedli zdravo! Žiaľ, nie všetko, čo nám chutí, sa môžete týmito hodnotami pochváliť. Týka sa to napríklad pizze, kebabov a iného rýchleho občerstvenia, ktoré je ťažké na žalúdok a stojí vás cennú energiu.

Vaše telo oveľa lepšie spracuje ľahké jedlá s čerstvým ovocím a zeleninou. Kvalitné a zároveň aj chutné zdravé jedlo do práce by preto malo obsahovať potraviny, ktoré naplnia vaše energetické zásoby dôležitými živinami obzvlášť rýchlo. Dodávateľmi železa sú pšeničné otruby, tekvicové semienka a sezam. Ak máte vysoké hladiny železa, cítite sa fit a dokážete sa sústrediť na svoju prácu. Mäso a mlieko obsahujú obzvlášť veľké množstvo vitamínov B. Dodajú vám energiu a pomôžu vám sústrediť sa. Ryby obsahujú omega-3 mastné kyseliny. Ovplyvňujú metabolizmus mozgu a tým aj to, koľko serotonínu mozgové centrum produkuje. Ak je vaša zásoba serotonínu dobre naplnená, cítite sa šťastne, vyrovnane a s nadšením zvládate svoje úlohy v práci.

Zdroj: deryabinka/Shutterstock.com

Žuvanie chrumkavého surového jedla navyše zvyšuje prietok krvi do hlavy a lepšie sa sústredíte. Ďalšia výhoda: čerstvé ovocie a zelenina dodajú vášmu telu dôležité vitamíny. Čo tak müsli s množstvom čerstvého mlieka a ovocia na raňajky pred začiatkom pracovného dňa? V štýlovej kuchyni na mieru z Bratislavy nebude predsa príprava takýchto pokrmov časovo ani finančne náročná.

Viac sa hýbte

Aj keď je častá únava v práci znepokojujúca, zvyčajne nie je dôvodom na paniku. Tá naopak všetko len ešte viac zhoršuje, pretože keď sa dostanete pod tlak, vaše telo produkuje stresové hormóny. Namiesto toho znížte úroveň stresu.

Fyzická aktivita vám v tom pomôže. Aj pár malých cvikov proti únave v práci dokáže zázraky. Čo tak rýchla prechádzka počas obedňajšej prestávky? Rozprúdi váš krvný obeh behom pár sekúnd. Alebo gymnastika na stoličke pri stole? Plávanie, joga, jogging a bicyklovanie – pred prácou alebo po nej – sú tiež veľmi užitočné.

Pustite do kancelárie čerstvý vzduch

Zatuchnutý vzduch v kancelárii vás unavuje. Bez dostatku kyslíka mozog preradí o niekoľko úrovní nižšie, ťažko sa koncentrujete a každá úloha je vyčerpávajúca.

Obzvlášť rýchlym spôsobom boja proti únave pri práci je pravidelné vetranie miestnosti. Aj slabý vánok v miestnosti zbystrí vaše zmysly a prebudí vás. Buďte však ohľaduplní ku kolegom sediacim pri okne. Dohodnite si s nimi pevné časy vetrania, keď nie sú v práci, napríklad ráno a počas obedňajšej prestávky.

Dobre sa vyspite

Postarala sa špičková Miele rúra po vašom príchode z práce domov o prípravu chutného a zdravého jedla? Potom je čas na oddych. A nakoľko je najlepším spôsobom relaxu pre telo spánok, nemali by ste podceňovať jeho kvalitu. Počas spánku sa telo zotavuje a vytvára si nové zásoby energie. Preto tí, ktorí si v noci doprajú malý alebo žiadny odpočinok, strácajú tento regeneračný účinok.

Vo všeobecnosti sa za zdravý považuje spánok okolo sedem hodín. Potreba tohto času je však u každého človeka iná. Rovnako tiché, tmavé a optimálne chladné by však u všetkých malo byť prostredie spálne. Silné svetlo vás dokáže udržať v bdelom stave. Rušivý vplyv na spánok majú aj jedlá, ktoré sú ťažko stráviteľné a škodlivé. Ak si na tieto malé, no významné detaily vo svojom živote dáte pozor, určite sa budete cítiť postupom času v práci oveľa lepšie.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 

PR - sponzorovaný obsah 

Páčil sa vám článok?

Najčítanejšie