6 praktických tipov ako si plnými dúškami a bez obmedzení vychutnať tohtoročnú jeseň

21.9.2020

Zdroj: Dirima/Shutterstock.com

Páčil sa vám článok?

Chladnejšie rána a skorší západ slnka naznačujú, že jeseň sa už pomaly, ale isto blíži. Prichádza obdobie, kedy z nedostatku slnečného žiarenia a minimálneho množstva vitamínu D vznikajú depresie a pochmúrne nálady. Zostať pod vplyvom takejto situácie fit, byť bdelí a vo forme, nie je ale vôbec jednoduché.

Neprispieva k tomu ani absencia čerstvého ovocia a zeleniny, či minimum čerstvého vzduchu, pretože svoj pracovný a voľný čas trávime väčšinou v interiéri. Našťastie ale máme pre vás niekoľko tipov, vďaka  ktorým môžete byť aj počas jesene plní energie a dobrej nálady, s ktorou vám potom pôjde všetko od ruky a bez veľkej námahy.

1. Doprajte svojmu telu odpočinok

Skúste to ale inak, v podobe menších obmedzení. Krátkodobý pôst bude mať pozitívny vplyv na váš organizmus, pretože zvýši rýchlosť metabolizmu a podporí spaľovanie tukov. A nenechajte sa slovom „pôst“ vystrašiť - je to oveľa jednoduchšie, ako si myslíte. Stačí predĺžiť prestávku medzi večerou a raňajkami na 10-12 hodín.

Ideálne je, ak počas tejto doby dobre spíte alebo aspoň odpočívate. Využiť k tomu predsa môžete aj pohodlné modulárne sedačky, ktoré sa vášmu telu aj priestoru veľmi dobre a jednoducho prispôsobia. Tento jednoduchý postup sa, ako preventívne opatrenie, osvedčil množstvu ľudí.

2. Vylúčte potraviny, ktoré dráždia vaše črevá

Nie je to len obdobie, teplota vzduchu a klíma, ktorá na nás vplýva. Veľký význam má aj strava, ktorú najčastejšie konzumujeme. Preto, ak sa chcete cítiť lepšie a normálne fungovať, mali by ste sa začať lepšie stravovať. Menej spracovaných potravín, cukrov a tukov vášmu telu určite prospeje. Pozitívna zmena a príval novej energie sa určite dostaví, preto smelo do nápravy.

3. Vyhýbajte sa riziku

Zdravie je veľmi dôležité. A pokiaľ si ho zle chránite, môže sa postarať o nejednu nepríjemnú chvíľu. Opäť vám pomôže zdravá strava, dnes je však dôležité imunitu strážiť aj inak. Obmedziť dlhodobý kontakt s cudzími ľuďmi v uzavretých priestoroch, nosiť na verejnosti rúška, prípadne používať na dezinfekciu vírusom ohrozených priestorov profesionálny UV sterilizátor.

Nemenej dôležitá je v súčasnej situácií aj čistota rúk, ktoré prichádzajú do styku s kontaktovanými plochami najčastejšie. A určite sa riziku vyhnete aj vtedy, ak využijete možnosť rýchleho objednania k lekárovi online.

4. Zbavte sa cukru

Pri vysokej hladine cukru v krvi sa tvoria v tele ideálnejšie podmienky na zápal, čím trpí váš imunitný systém. Preto jeho množstvo skúste obmedziť. Každá potravina má takzvaný glykemický index, ktorý je určený tým, ako rýchlo a silno daná potravina zvyšuje hladinu cukru v krvi.

Ak konzumujete potraviny s vysokým glykemickým indexom, hladina cukru v krvi prudko stúpa, čo zvyšuje riziko cukrovky, hypertenzie a kardiovaskulárnych chorôb. Okrem toho spôsobuje pocity únavy a depresie, o ktoré nie je v jesennom sychravom počasí najmenšia núdza.

5. Vyhýbajte sa stresovým faktorom

Je známe, že určitá dávka stresu je pre telo dôležitá a zdravá. Sú dokonca ľudia - „šťastlivci“, ktorí negatívny vplyv stresu vôbec nepocítili, a to aj napriek množstvu práce, ktorá na nich každý deň čaká. Každý človek je ale iný a nájde sa aj veľké percento osôb, ktoré sú veľmi citlivé a vnímajú podnety okolia veľmi intenzívne. Ak je prevaha týchto podnetov stresového charakteru, ubrániť sa jeho negatívnym účinkom na telo je potom ťažké.

Silná bolesť hlavy, nevoľnosť, búšenie srdca a množstvo iných príznakov sa veľmi rýchlo postará o zlyhanie a vyradenie celého organizmu z prevádzky.

Najjednoduchším spôsobom, ako tomu predísť, je viesť si denník. Vezmite si zošit a zapíšte si doň svoje myšlienky a nápady. Niečo podobné, ako keby ste sa rozprávali sami so sebou. Vyberte si na tento účel tiché denné obdobie a odľahlé miesto, a pokúste sa „napojiť“ na svoje vnútro a získať odpovede na niektoré dôležité otázky.

Skúste spoznať svoje najväčšie stresové faktory, ktoré majú najväčší vplyv na vaše zdravie a v budúcnosti sa im vyhýbať. Trávte viac času v prírode, cvičte, zabavte sa niečím príjemným, čo vám nedá čas premýšľať nad negatívnymi vecami a určite sa budete cítiť lepšie a stres pominie.

6. Majte viac pohybu

Ako sme už spomínali, fyzická aktivita je veľmi dôležitá! Možno ešte významnejšia ako hodina cvičenia. Prečo? Pretože po 90 minútach sedenia prechádza naše telo do „spánkového režimu“. V tomto stave sa kalórie z posledného jedla pravdepodobne ukladajú ako tuk okolo pása, skôr než aby sa premenili na palivo zvyšujúce energiu. Prechádzky v lese, túry spojené s dovolenkou v krásnom prostredí, plávanie a rôzne iné aktivity vám určite prospejú. Jeseň predsa nie je dôvodom na to, aby ste sa pred svetom uzavreli.

Vyskúšajte preto naše odporúčania a uvidíte, že zvládanie náročných situácií bude pre vás oveľa jednoduchšie.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 

PR - sponzorovaný obsah
Páčil sa vám článok?

Najčítanejšie