V reštaurácii Roland vládne neochota

27.11.2006
0
Páčil sa vám článok?

CAFÉ ROLAND na Hlavnom námestí pozná azda každý Bratislavčan, no určite menej známa je reštaurácia v jeho suterénnych priestoroch. Priznáme sa, že keď sme sa rozhodli navštíviť a ohodnotiť tento podnik v samom srdci historického jadra, očakávali sme, že náš hodnotiaci verdikt bude aspoň štvorhviezdičkový.

Súdili sme tak podľa interiéru, ktorý v Bratislave patrí k tým najvkusnejším. No zo štyroch hviezdičiek nakoniec zostali len dve a aj to len a len vďaka estetickému prostrediu reštaurácie. Poďme však pekne po poriadku.

Po príchode do reštaurácie nás bez pozdravu oslovil prekvapený čašník otázkou, či budeme večerať. Po kladnej odpovedi nám na stôl položil jedálno-nápojové lístky a odišiel. Ponuka jedál u Rolanda, ktorý sa vydáva za reštauráciu je mimoriadne chudobná a často by nemohla konkurovať ani lepším kaviarňam, kde sa dá najesť. Tu je to dohromady 25 jedál aj s polievkami a šalátmi, ak nerátame veľký výber zákuskov, čo je skôr doména tunajšej kaviarne.

Ako sme už spomenuli, reštaurácia sa môže popýšiť svojim vkusným interiérom, to isté však neplatí pre jej prevádzkovateľa, pretože zariadenie bolo súčasťou veľkej rekonštrukcie, ktorú robila poisťovňa Kooperativa, majiteľ tohto objektu. Interiéru dominujú čierne kazetové obklady na stenách doplnené zrkadlami a dobovými lampami. Na zemi je rozprestretý zelený koberec so vzorom kolesa, ktoré je akýmsi logom budovy a ktoré nájdete aj v iných častiach kaviarne a reštaurácie. Nepatrične na nás zapôsobilo predelenie priestoru bielymi vertikálnymi žalúziami, ktoré patria skôr do kancelárie

Človek by čakal, že v takom príjemnom prostredí sa musí príjemne cítiť, no opak je pravdou. Z obmedzenej ponuky jedál sme si vybrali slepačiu polievku Ujházy a drobkovú polievku s haluškami. Obe sa nám zdali príliš podobné, až sme začali kuchára upodozrievať, že vývar je rovnaký a vymenil v ňom len rezance za halušky. Chuťovo ničím nevynikali, jednoducho boli jedlé.

Ako hlavný chod, pretože predjedál sme sa pre ich neexistenciu museli zriecť, sme si objednali bravčový steak s pikantnou omáčkou Puszta a hovädzie turnédos, čo je vlastne sviečková na grile. Steak bol prepečený tak akurát, ale čašník sa ani neunúval opýtať, aký ho chceme a pikantná omáčka nebola ničím iným ako ostrým kečupom. Zeleninová obloha pozostávala s dvoch koliesok paradajky a miniatúrneho šalátového lístku.

Na záver, namiesto múčnika sme chceli ochutnať lokše plnené husacími drobkami, ktoré boli súčasťou špeciálnej husacej ponuky. Chceli, pretože to, čo sme dostali na tanieri sa nedalo krájať a tak sme neochutnali ani sústo. Kuchár zjavne nechal polotovarové lokše dlhšie prihriať v mikrovlnke a tie stvrdli na nepokrájajúcu podošvu. Vrátili sme ich, poďakovali sa, zaplatili a odišli. Čašníka samozrejme nenapadlo pozdraviť, veď načo by zdravil hostí, ktorým čosi vadilo.

Na záver nám predsa len nedá, aby sme výčitku neadresovali aj prevádzkárovi reštaurácie. Pokiaľ chce, aby hostia boli s návštevou spokojní a do podniku sa opäť vrátili, mal by viac dbať na výber personálu. Obsluha, ktorá neovláda základné pravidlá slušnosti, nemá v reštaurácii čo hľadať. Našinec je možno zvyknutý prehliadnuť všeličo, ale zahraničný návštevníci, ktorým je aj podľa miestnych prehnaných cien predovšetkým určená, by nemuseli byť takí tolerantní. Potom sa natíska otázka, či by si taký lukratívny priestor v centre mesta nezaslúžil lepšieho gazdu.

Naše hodnotenie: 2 hviezdičky
Maximálny počet: 5 hviezdičiek

Páčil sa vám článok?