Okolo Bratislavy rýchlejšie a bezpečnejšie

1.10.2019

Zdroj: Konzorcium D4R7

Páčil sa vám článok?

(pr) Šoférovanie v Bratislave sa zvlášť v ranných a poobedných hodinách zaraďuje k adrenalínovým športom. Ku kolíznym situáciám prispieva množstvo áut na úzkych cestách, neprehľadné úseky a nedisciplinovanosť vodičov. V prvých dvoch prípadoch sa ale situácia začne výrazne meniť. Nový obchvat a rýchlostná cesta umožnia vodičom využívať nové trasy na prehľadných a plynulých cestách.

Nultý obchvat Bratislavy je jeden z najväčších infraštruktúrnych projektov našich moderných dejín. Rozostavaný projekt D4R7 má celkovú dĺžku 59 km a zahŕňa 14 križovatiek a 122 mostov. Koncesionár projektu D4R7 – spoločnosť Nultý obchvat, ktorá financuje celý pakrojekt, preinvestovala už takmer polovicu z pripravenej 1 miliardy eur a na jednotlivých úsekoch intenzívne pracuje viac ako 1500 ľudí.

Prvý úsek rýchlostnej cesty R7 (Ketelec - Holice) v celkovej dĺžke 25,8 km bude odovzdaný do užívania verejnosti na jar roku 2020. Už minulý týždeň bol otvorený obchvat obce Most pri Bratislave, ktorý je tiež súčasťou projektu D4R7. V čase dokončenia R7 sa cesta zo smeru Šamorín do centra Bratislavy skráti takmer o polovicu oproti terajšiemu stavu. Okrem skrátenia jazdného času sa zásadne zvýši aj komfort a bezpečnosť cestovania, nehovoriac o kvalite života v obciach a mestách ako Rovinka, Dunajská Lužná a Šamorín, pre ktoré rýchlostná cesta R7 bude znamenať úľavu od tranzitnej dopravy.​

​Viaceré neslávne známe súčasti bratislavskej cestnej siete, ako bol napríklad starý rondel pod Prístavným mostom, prechádzajú zásadnou prestavbou. Vďaka novým  priamym vetvám križovatky Prievoz sa zvýši plynulosť i bezpečnosť premávky, nehovoriac o komforte pre vodičov.

Za skrátením cestovného času nie sú iba kvalitné cesty, ale aj jedno z najväčších súmostí v strednej Európe v celkovej dĺžke takmer 3 km. Toto pozoruhodné inžinierske dielo premostí Dunaj medzi Rusovcami a Ketelcom ako šiesty bratislavský most. Vďaka nemu sa o polovicu odľahčí nákladná doprava na Prístavnom moste.

Vďaka dlhoročným skúsenostiam si Konzorcium D4R7 uvedomuje, že infraštruktúrne projekty takéhoto rozsahu vždy ovplyvnia i ráz krajiny, ktorou prechádzajú. A práve z tohto dôvodu ráta projekt s viacerými kompenzačnými opatreniami. Je medzi nimi 50 hektárov nových lesných plôch a ochrana ďalších 31 hektárov, ktoré pomôžu Bratislave lepšie zvládať klimatické zmeny. K tomu pribudne až 90 hektárov trávnatých plôch, sprietočnenie Biskupického ramena Dunaja a ďalšie.

Foto titulka: D4R7 Jarovce - Ivanka Sever

Páčil sa vám článok?