Petržalka potrebuje bezpečnejšie cesty
Zdroj: Oliver Kríž
(pr) Socialistickí architekti stavali pred polstoročím Petržalku v štýle „na čo najmenšej ploche čo najviac bytov“. Podobne sa pristupovalo aj k infraštruktúre. Paneláky sa nám dnes darí obnovovať, s cestami je to trochu ťažšie.
Dopravné napojenia na diaľnicu a na hranice s Rakúskom vyžadujú urgentnú reorganizáciu dopravy. Pri ich projektovaní sa totiž nerátalo s otvorenými hranicami a vysokou intenzitou dopravy smerom k západným susedom. Križovatky Einsteinova-Viedenská cesta a Rusovská cesta-Lenárdova tak patria k najnehodovejším v Petržalke.
Už pred dvoma rokmi som na to upozornil mesto, ktoré uznalo naliehavosť problému a pripravilo návrh riešenia. Na križovaní Einsteinovej a Viedenskej cesty naprojektovalo kruhový objazd a v mieste križovania Rusovskej cesty a Lenardovej novú svetelnú križovatku.
V tomto roku sa má na tento projekt preinvestovať 1,2-milióna eur. Ale výstavba je v nedohľadne. Prečo? Lebo paradoxne mestskí úradníci naťahujú schválenie projektovej dokumentácie, čím odďaľujú proces vydania územného rozhodnutia a teda aj začiatok výstavby.
Neviem koľko nehôd je dosť na to, aby sa vyzbierali potrebné pečiatky na povoleniach k projektu s už schváleným rozpočtom. Byrokrati na to zjavne majú vlastnú optiku.
PaedDr. Oliver Kríž
poslanec, predseda Mladej Petržalky
www.kriz.sk