Skutočne máme všetci na výber…

13.12.2006
0
Páčil sa vám článok?

Vážený „mladý“ pán Berger. Hneď prvá lož, ktorú ste napísali ohľadom stola pri vchode do Montana´s Grizzly baru. Stôl pre 8 osôb pri vchode nikdy pri normálnej prevádzke baru nebol a ani nemôže byť, pretože v tomto priestore nie je miesto pre takto veľký stôl.

Máte pravdu v tom, že ste našli stôl pre 8 osôb pri vchode, ale zabudli ste na veľmi dôležitý detail. A to vchod do kuchyne.

Vaše rozhodnutie sedieť pri stole pre ôsmich sme akceptovali, ale v čase, keď vás bolo pri stole až 14, bolo to pre prevádzku nemožné. Po prvom upozornení čašníčkou, že „sedíte blbje“, ktorú ste nebrali absolútne vážne, prišlo druhé upozornenie, keďže ste im bránili v práci. Vaše stoličky im prekážali na ceste do kuchyne. Je nám ľúto, že priestory prevádzky sa nedajú v určitý čas zväčšiť. Stôl, ktorý ste si chceli svojvoľne prisunúť, aj keď si neviem predstaviť kam, by úplne zatarasil vchod do kuchyne.

Vy ste posúdili reakciu čašníčky ako neadekvátnu. Mne sa tak nezdala. Ďalšia reakcia čašníčky, ktorá sa vám nepozdávala, bola, keď vás upozornila na to, že jeden z vás si neobjednal. Ja ju môžem za toto len pochváliť, pretože sa stará o všetkých zákazníkov pri stole a nechce aby niekto ostal bez nápoja. Alebo ste si nebodaj zabudli objednať? Keďže máme častejšiu skúsenosť s hosťami vašej vekovej kategórie (násť -ročných), ktorá je taká, že zo skupiny 12 prísediacich si objedná len polovica a druhá je naozaj len prísediaca, bola znovu jej reakcia na mieste. Stále sa ešte považujeme za bar a nie za lavičky v parku.

Každý stôl v každej prevádzke má určité miesto a účel. Ak je stôl určený pre 8 osôb, má to svoj význam. Slušný človek, ak niekam vojde a nevidí stôl pre toľko osôb, koľko očakáva, opýta sa prevádzkára, či je možné pripraviť stôl pre viac osôb. V čase, keď vás už bolo pri stole 12 a prišli ďalší, čo ste pozabudli dodať, som pokladala za svoju povinnosť ako prevádzkarky a spolumajiteľky baru zakročiť. Preto som prekvapená, že ste čakali inú odpoveď na vašu vetu, citujem: „...že odídeme, no nie štyria, ale všetci“.

Pravidlom v našom bare je platiť po každej objednávke. Nemyslím si, že je to novinka na Slovensku a už vôbec nie vo svete. Pripúšťam, že to má svoje nevýhody pre zákazníka, ale určite aj výhody aspoň v tom, že zákazník si môže prekontrolovať platbu hneď a zároveň má pod kontrolou svoje finančné možnosti. Samozrejme za jednoduchých podmienok sa dá dohodnúť aj na otvorenom účte.

To, že vám čašníčka položila na stôl podšálky a nápoje zvlášť, je aj vašou vinou, pretože sa nemohla k stolu dostať tak, ako by bolo potrebné, pretože vás bolo viac.

Zopár slov k americkej atmosfére: neviem či ste niekedy boli v Montane (štát v Amerike), ak nie, neposudzujte, prosím. Ak áno, som veľmi prekvapená vašou reakciou. Majiteľ baru je z Montany a priatelia, ktorí ho chodia navštevovať, sa na chvíľu cítia ako doma v Amerike. Nakoniec by som chcela len pripomenúť vaše slová: všetci máme na výber.

Ľudmila Kavická, spolumajiteľka Montana´s Grizzly bar
AD: SKUPINY HOSTÍ V GRIZZLY BARE...

Páčil sa vám článok?